П рез ноември 2010 г., преди точно 8 години, Lidl откри първите си магазини в България. Въпреки че стъпва последна на българския пазар, веригата бележи безпрецедентни резултати и само за 5 години се превръща във втората по оборот и пазарен дял търговска верига в България. Днес Lidl е в 46 български града с мрежа от 91 магазина, която непрекъснато се развива.
„Като верига сме достатъчно гъвкави при избора на локации, което ни позволява да се доближим максимално до нашите клиенти, без да правим компромиси в комфорта на пазаруване“, сподели Бисер Инчовски, управител ресор „Централизирани дейности“ на Лидл България.
В основата на бизнес модела на Lidl са собствените марки. Сред тях потребителят ще открие разнообразие от стоки за трапезата и дома – от висококачествени шоколади със сертифицирано какао, през вкусни сирена и кашкавали, колбаси и месни продукти като шварцвалдската шунка, която е същата като тази в Германия, през качествен текстил със стилни предложения на Хайди Клум в специалните и колекции за Lidl, до всичко за бебетата и най-малките под марката Lupilu.
„Нашият бизнес модел се гради на собствените марки. Оптималното съотношение между качество и цена на нашите собствени марки е това, което ни отличава. Чрез правилната селекция от традиционни и иновативни продуктите, и стриктния, безкомпромисен качествен контрол имаме за цел да продължим да увеличаваме доверието към предлаганите продукти собствена марка“, сподели Драгомир Илиев, управител ресор „Стоково снабдяване и маркетинг" на Лидл България.
Лидл България е компания, която непрекъснато инвестира в продуктови иновации, за да отговори още по-добре на потребителските търсения и очаквания. Компанията е първата у нас, която въвежда иновативната серия колбаси Clean Label без изкуствени консерванти, оцветители и овкусители. Компанията е и пионер в още една област и предлага единственото на българския пазар прясно месо, сертифицирано от SGS – световен лидер в контрола на хранителни стоки.
През 2017 г. търговската верига въвежда още по-високи стандарти за качество при всичките си колбаси собствена марка. Колбасите от марките Pikok, Baroni, Dulano и „Родна стряха“ се произвеждат без влагане на механично отделено месо. Това е пряка предпоставка за намаляването на различни добавки и съставки като консерванти, овкусители, оцветители, белтъци и други. Използването само на ръчно отделено месо в колбасите от собствени марки гарантира на клиентите достъп до висококачествени продукти, с автентичен и неподправен вкус и подобрени рецептури при високия, както и при ниския ценови клас. Към момента около 80% от всички прясно изпечени хляб и хлебни продукти, които Lidl предлага са без хидрогенирани мазнини и консерванти.
Чрез внимателно подбрания асортимент, със стриктен качествен контрол, постоянни продуктови иновации и благодарение и на своето характерно предимство – оптимално съотношение между качество и цена, веригата успя да спечели доверието на потребителите.
„Нашето постоянство и високият ни стандарт за обслужване в магазините, с качествените ни продукти и с честност и лоялност към нашите клиенти, успехът е гарантиран“, сподели Георги Иванов, управител ресор „Продажби и логистика” на Лидл България.