eCommerce Academy Awards е специализиран конкурс за електронни магазини, който стартира през 2022 година, а негови главни организатори са eCommerce Academy и Никола Илчев. Кандидатите в него са разпределени в 12 категории, а жури от професионалисти в сфери като SEO, маркетинг, дизайн, правни аспекти, обслужване на клиенти и други, оценяват проектите в продължение на 5 месеца, за да отличат най-добрите сред тях. Победителите са общо 15 – по един от всяка от основните 12 категории, както и по един от трите специални категории – Стартиращ онлайн магазин на 2023 год., Проведена сициална кампания през 2023 год. и Любим магазин на публиката 2023 год.
Тук можете да видите победителите от предходното издание.
В конкурса могат да участват онлайн магазини, които са представени от български юридически лица и попадат в една от следните категории продукти “Мебели, дом, градина и ремонт”, “Лайфстайл”, “Детски стоки”, “Лична грижа”, “Спорт, отдих и хоби”, “Електроника”, “Книги, учебни помагала и офис продукти”, “Авто-мото”, “Хранителни стоки и домашни любимци”, “Ръчно изработени продукти” и “Дигитални продукти и услуги”.
От тази година, конкурсът отваря и една нова категория - “Маркетплейси и мулти-бранд”, в които могат да се състезават търговци, които създават платформи за продажба на продукти от различни вертикали или маркетплейс магазини.
Кандидатствай тук.
“Няма никакво значение колко голям е един магазин като продукти, бюджет, с който борави за реклама и маркетинг или какъв екип стои зад него. Конкурсът е организиран така, че всеки участник има шанс да се бори за първото място в своята категория, а това още повече се доказа и при провеждането на първото издание, в която спечелиха награди, както много популярни магазини, така и по-млади и създадени с много по-малко средства. Нашето жури оценява техническите показатели на магазина, SEO надежността му, правните му параметри, дизайна и маркетинг частта напълно обективно. Един от най-любимите ни критерии, това е “Клиентското обслужване и след продажбен сервиз”, където много ясно си личи, кой търговец държи на клиентите и бизнеса си. За да можем да оценим магазините в този критерий, журито на конкурса си прави поръчки в магазините, които са кандидатствали, след което създава разлини казуси – желание за връщане или замяна, симулация на дефектирал продукт и други. Целта е да се проверят процесите, създадени от търговеца за работа с проблемни ситуации”.
Това каза Никола Илчев, който е ръководител на eCommerce Academy и стои зад идеята на конкурса.
Освен обратната връзка в края на конкурса, абсолютно всеки от кандидатите получава и ПР пакет като допълнителен бонус за своето участие. Този ПР представлява статия и интервюта, свързани с бизнеса, които се публикуват в различни медиини канали, партниращи си с eCommerce Academy. Това е една уникална възмонжост за всеки бизнес да получи допълнително видимост, трафик към сайта си и нови клиенти. Кандидатите се борят за престижната статуетка “Звезда на онлайн бизнеса”, специално изработена за конкурса, а също така първото място в 12те основни категории им осигурява и участие във видео поредицата “Зад кулисите на онлайн бизнеса”, създадена от eCommerce Academy. Епизодите можете да намерите в YouTube.
Партньори на конкурса през 2023 година отново са логистичният лиред Speedy, Office1, които в последните 2 години разработиха фулфилмънт решение за онлайн търговци, Jump.bg, които са една от водещите хостинг компании в България и NetInfo – водеща дигитална медия у нас. OLX се включват като нов партньор на конкурса през тази година. Те имат интересни решения за бизнеса на всеки от кандидатите, а също така и за всеки друг онлайн търговец на пазара.
“За нас най-важно е хората да са спокойни, че всички резултати от конкурса са напълно честни, справедливи и няма никаква възможност за влияние или ходатайстване за един или друг кандидат. Все пак конкурсът ни не е супер комерсиален. Той цели да помогне на търговците да видят свои грешки при ежедневната си работа, да получат малко повече популярност и видимост, както и да бъдат част от една много качествена общност. Точно по тази причина и тази година конкурсът ще завърши на 5ти октомври с голяма церемония по награждаване и конфернеция, фокусираща се върху информацията от него.”
Допълни Никола Илчев, който е и част от журито в категория “Работа с клиенти и следпродажбен процес”.
Всички кандидати ще получат и достъп до ежегодната конференция eCommerce Academy Conference, която тази година ще се проведе на 5ти октомври в зала “Джон Атанасофф Форум”, в София Тех Парк и е с подзаглавие Best practices. На нея ще бъдат демонстрирани най-добрите практики за електронна търговия от България и чужбина, а организаторите обещават много изненади и награди за най-активните участници.
За eCommerce Academy:
Организацията е в основата на най-значимите конференции за електронна търговия в Бълагрия като eCommerce Academy Conference, която има вече 10 издания и събралата над 500 международни гости Balkan eCommerce Summit. Освен това eCommerce Academy издава полезна бизнес литература, създава много и полезно видео съдържание и реализира единствения подкаст посветен на електронните търговци у нас.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!