1.8 млрд. лв. са инвестициите в дълготрайни активи, които е реализирала в последните 18 години най-голямата компания в ритейл сектора у нас – Kaufland България. Това показва годишен отчет на веригата, представен пред медии по повод рождения й ден днес. През 2024 г. Kaufland България е най-големият частен работодател в страната с екип от близо 7500 служители, като от 2006 г. досега изплатените от компанията заплати възлизат на над 1 млрд. лв. Средният брой на артикулите във всеки един от 65-те магазина в цялата страна е до 21 000, като 87% от тях са от български производители или доставчици. 1.63 млрд. лв. са внесените към държавата данъци и 309 млн. лв. са изплатените осигуровки на служителите за същия период.
„През всичките 18 години водещи в работата ни са били прозрачната, точна и ясна комуникация и отговорността към клиентите и служителите ни. Винаги сме водили с пример и без колебания сме взимали новаторски решения, дори и в най-турбулентните времена. Доказали сме се като надежден партньор, както към институциите в България, така и към огромен брой български доставчици и производители, с които работим ежедневно. Така ще продължим да работим и занапред“, подчерта по повод рождения ден изпълнителният директор на Kaufland България Иван Чернев.
Домакин на събитието на веригата беше Университетът за национално и световно стопанство (УНСС), с който компанията реализира редица образователни проекти. Ректорът проф. Димитър Димитров поздрави рожденика и подчерта, че „Kaufland винаги откликва на нуждите на образованието. Преди дни стартирахме новия сезон на нашия общ проект „Бизнес академия Kaufland-УНСС“. Ние като университет се гордеем, че сме партньори с ритейлъра и че чрез това партньорство нашите студенти могат да получат много повече от това, което университетът ни предлага“.
В официалната част участие взе и зам.-ректорът на УНСС доц. д-р Янко Христозов, който направи макроикономически анализ на текущата ситуация у нас. „През 2023 г. всички търговски вериги са генерирали брутна добавена стойност за България в размер на 18.9 млрд. лв., като близо 10% е делът на Kaufland. Kaufland спомага за ръста на доходите, допринася за развитие на много сектори – селско стопанство, търговия, преработваща промишленост, транспорт. Подпомага и създаването и развитието на нови бизнеси, както и българските производители. С данъците, които за 18 години са изплатени, а те са в размер на 1,636 млн. лв., реално се подпомага бюджета на България“, обобщи в изказването си той.
Разширяването на обема на българските плодове и зеленчуци в магазините на веригата е приоритет за компанията през последните години. През 2019 г. компанията стартира своите уникални Договори за предварително изкупуване на продукцията на български земеделци. До края на 2024 г. веригата планира да изкупи български плодове и зеленчуци на стойност над 85 млн. лева. С тях общата стойност на изкупената родна продукция от 2019 г. насам ще достигне 394 млн. лева.
„Подкрепата за българските производители на плодове и зеленчуци е част от ангажимента, който имаме като лидери на пазара. Плановете ни за 2024 г. включват още по-голямо разширяване на дела на българската продукция във веригата, както и въвеждане на редица мерки за повишаване на партньорствата в сектора, включително и да се увеличи броят на плодовете и зеленчуците под собствената ни марка „Брей!“, коментира още Иван Чернев.
Над 1 млн. лв. е годишната инвестиция в качество, което компанията реализира у нас. Над 12 000 са проверките, които компанията извършва на различни звена по веригата на доставките. И към момента Kaufland България е единственият ритейлър, който гарантира качеството си с международни сертификати. Във всеки един от магазините на веригата се подсигурява „5-звездно пазаруване“, гарантирано със сертификати от най-престижните институти, между които TUV Nord, TUV Austria, QUADRAL, BEST BUY AWARD. За 6-та поредна година компанията е и носител на сертификата TOP EMPLOYER за отлични работодателски практики.
Целия отчет на компанията може да намерите тук.
За Kaufland България
Kaufland България е лидер в сектора на търговията с годишен оборот над 2 млрд. лв. и един от най-големите работодатели в страната с екип от близо 7500 служители. През 2023 г. компанията разполага с 65 хипермаркета в 35 града. От старта си през 2006 г. в България до днес Kaufland се стреми да стимулира националната и регионална икономика и инфраструктурата по места, като приносът й към икономиката е 1.63 млрд. лв. Компанията непрекъснато развива своята политика за устойчиво развитие и под мотото „Действията носят промяната“ се ангажира с различни социални и екологични дейности – от използването на енергийно ефективни технологии и проектирането на нови сгради с мисъл за природата, през подкрепата на уязвими групи до намаляването на пластмасата.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!