М асовото търсене на нови услуги в областта на информационните и комуникационните технологии може да промени живота в града много повече, отколкото предполагаме, и то само в рамките на три години, твърдят от "Ериксон".
Компанията е провела проучване сред 7500 души от различни градове по света - Сао Паоло, Пекин, Ню Йорк, Лондон, Токио.
Участниците в изследването са били питани какъв интерес имат към бъдещи услуги, свързани с важни аспекти от градския живот, които биха могли да се ползват чрез "умен" телефон.
Примерите за нови услуги варират от "социални" пътеводители за добрите ресторанти, през приложения за препоръки за пазаруване, избор на меню или резервация на маса в заведение, до доставката продукти в рамките на същия ден.
Като част от проучването е бил зададен въпрос как анкетираните се отнасят към идеята за приложение, което дава информация за продуктите, от които се приготвя храната в ресторантите. 8% отговорили, че подобно приложение вече съществува, а 61% казват, че такова няма, но в рамките на три години ще се появи.
Изследването е засегнало и сфери от градския живот, от които потребителите се оплакват - неподходяща среда за децата и възрастните хора, трудната комуникацията с институциите, трафика.
Съществуват обаче приложения, които биха помогнали за справянето с тези трудности: от платформи за социални грижи, улесняващи комуникацията между членовете на семейството чрез различни устройства, до мобилна услуга, която предоставя базирана на местоположението информация от местните власти, или пък приложение, което предлага маршрут за най-бързо придвижване, така че да не се губи излишно време в път.