Поколения любов към земята
Общо 65 български производители на плодове и зеленчуци предлагат продукцията си на рафтовете в хипермаркетите на Kaufland България в момента. Това означава, че за своята домашна трапеза днес българският потребител има възможност да избира от асортимент, в който близо 60% от плодовете и зеленчуците са расли на родна почва и са с гарантирано качество. За 2019 година търговската верига е продала 35 000 000 килограма плодове и зеленчуци с български произход.
Зад по-голямата част от родната продукцията се крият семейните истории на първо, второ и трето поколение земеделци, израснали с любов към земята и уважение към усърдния труд в името на качествения краен продукт. Много от тях развиват стопанствата си от градината в семейната къща до стотици декари обработваема площ благодарение на дългогодишното си партньорство с Kaufland България.
Такива са и семейство Тимонови от с. Стряма, които преди 11 години идват в Kaufland с една касетка репички и 3 декара земя. Днес разполагат с над 100 декара и достъп до национален пазар заедно с търговската верига.
„Нашият стремеж винаги е да бъдем в подкрепа преди всичко на родното производство, като създаваме устойчиви партньорства с българските производители и осигуряваме достъп до национален пазар за продукцията им. Не правим компромис с качеството на плодовете и зеленчуците, затова за нас е особено важно да го дефинираме ясно заедно с всеки фермер още от самото начало“, коментира Иван Иванов, директор „Плодове, зеленчуци и цветя“ в Kaufland България.
Качеството започва от семената
Качеството и свежестта на плодовете и зеленчуците в Kaufland са основен приоритет за компанията. Затова търговската верига прилага прецизен качествен контрол от полето до рафта, който започва още с избора и правилната обработка на плодородната почва и подбора на най-добрите, подходящи и качествени сортове и семена заедно с производителя.
Компанията продължава да следи за качеството на продукцията и по време на нейното отглеждане.
„Всеки продукт, който предлагаме на клиента, трябва да бъде препоръчан преди всичко от нас самите. Затова държим да присъстваме редовно на място на полето заедно с производителя, за да следим за правилното отглеждане, производство и съхранение на продуктите“, допълва Иван Иванов.
Независим външен контрол
Компанията строго наблюдава и за нивата на пестициди в продукцията, като изисква регулярни лабораторни тестове преди и след сеитба. В допълнение месечно се изпращат проби от продукцията в независими акредитирани международни лаборатории.
Гарантираният пазар означава качествена продукция
Като стабилен и надежден партньор на българските производители Kaufland гарантира на редица от тях изкупуването на пълните договорени обеми продукция. По този начин компанията им гарантира спокойна работа и сигурност, а производителите имат възможността да се съсредоточат върху качеството на продукцията си, вместо в постоянното търсене на пазар.
„До момента сме сключили 18 такива договора с родни зеленчукопроизводители, като до края на годината планираме да увеличим броя им с 30%. Kaufland България е единствената търговска верига у нас, която налага този принцип на работа с доверените си партньори“, коментира Иван Иванов.
Добър пример, че този принцип работи е фактът, че между април и декември миналата година зеленчукопроизводител от Първомай, с когото Kaufland работи, е продал общо 3 470 тона продукция в обектите на веригата – 710 тона зеле, от които 269 тона само за месец, 643 тона розов домат и 2 117 тона краставици. Същият реализира продажби и на 613 500 броя марули в партньорство с веригата.
„Друг отличен пример за успеха на такъв тип договорни отношения са и „Чери Дриймс“ ООД, които до скоро специализираха главно в производството на череши, а през 2018 година се осмелиха да диверсифицират продукцията си и с различни зеленчукови култури. Чрез гаранцията за пазар успешно развиха зеленчукопроизводството си и днес разполагат с 310 декара земя“, коментира Красимир Белчев, експерт на компанията, който подготвя и развива програмата за договорно производство на продукцията.
„Това, което е от особена важност за нас, е, че с Kaufland заедно успяваме адекватно да планираме производството си така, че да работим спокойно напред във времето. Разбира се, отговаряйки на високите критерии за качество на веригата“, коментира управителят на „Чери Дриймс“ ООД, Пламен Михайлов.
Строг качествен контрол на входа
За да достигат свежи и с високо качество до потребителите, целогодишно 23 от всички 159 рампи в логистичния център на Kaufland в село Стряма обслужват приема на плодовете и зеленчуците.
Продукцията преминава всекидневен качествен контрол, който установява дали всеки артикул отговаря на строгите изисквания на търговската верига за вида на продукта – свежест, качество, цялост, здравина, чистота и аромат, грамаж/диаметър, коректност на етикета – клас, произход, марка, сорт, както и качеството на опаковката.
За да бъде извършен професионално качественият контрол при приема на продукцията, специалистите по окачествяване на Kaufland преминават през регулярни обучения заедно с експертите от Аграрния университет в Пловдив, които надграждат и актуализират постоянно техните продуктови познания.
Качествено съхранение и контрол на доставката
Плодовете и зеленчуците се съхраняват при строго съобразена за тях температура в логистичния център на Kaufland – повечето артикули се складират на температура между 9 и 11 градуса, а бананите – между 14 и 16 градуса.
Строгият температурен режим не се нарушава и при транспортирането им до хипермаркетите, защото то се осъществява при прецизен температурен контрол в пригодени за целта камиони с три температурни зони. Движението им се проследява сателитно, което позволява контрол на температурата във всеки един момент от пътя до обектите на веригата в цялата страна. По този начин се избягва температурният шок при излагане на продукцията на рафтовете във веригата и се гарантира тяхната оптимална свежест за клиентите.
Свежо на рафта през целия ден
Свежестта и качеството на продукцията се контролират на място в хипермаркетите през целия ден. Плодовете и зеленчуците се приемат много рано сутрин и ако отговарят на изискванията за цялост и здравина, чистота и аромат, грамаж/диаметър, коректност на етикета и качество на опаковката, те стигат до рафтовете. Там за свежестта и качеството им през целия ден следят обучителите „Свежест“ на компанията, както и специален екип във всеки обект, който е квалифициран да работи със свежа стока и има достатъчните продуктови познания, за да консултира професионално клиента.
Сертифициране по стандарта Global G.A.P*
Kaufland България полага усилия за развитието на устойчив бизнес климат. Доказателство за това е финансовата помощ за 11 български фермери в размер на над 250 хил. лв., която компанията инвестира по програмата на Световната банка Global G.A.P. през последните години.
В резултат търговската верига не просто изисква сертификация от производителите, но поема това иначе често непосилно финансово перо за тях с цел да намалят наполовина препаратите за растителна защита и да оптимизират производствените си разходи. Това пък дава директно отражение върху по-високото качество на продукцията им.
Вижте повече на www.kaufland.bg