Надя Гогова e издател и управляващ партньор в сп. Enteprise. Тя има 15-годишен опит в медийния бранш, свързан с разработване и изпълнение на маркетингови стратегии, управление на проекти, дигитално позициониране и реализиране на дигитални проекти. Като част от професионалния път и кариера на Надя Гогова е поста изпълнителен директор и член на УС на IAB Bulgaria за периода 2019-2022г.
Любомир Атанасов е сред най-успешните млади пловдивски предприемачи. Той е управляващ партньор в Интернет Медия Груп и дигитална агенция SEOMAX. Участва в създаването и разработването на повече от 6 други бранда, опериращи в различни сфери на дейност. Екипите, които ръководи наброяват повече от 60 специалисти, ситуирани в София, Пловдив и Варна.
Къде се пресякоха пътищата на сп. Enterprise и Internet Media Group?
НГ: Във времето многократно са се пресичали пътищата ни с Любомир Атанасов от IMG като бизнес партньори. Работили сме заедно и сме си партнирали през годините като професионалисти с богата експертиза в медиите и организирането на събития, което е в основата на дейностите и на двете фирми. Затова и заедно с Любо взехме решение той да влезе като мой съдружник в Enterprise. Двете компании ще продължат да работят като отделни дружества, но обединени и заедно в това да развиваме медийната среда в България и събитийния бизнес.
Какъв беше водещият мотив при вземането на решението Enterprise да стане част от Internet Media Group?
НГ: Искаме да обединим опита и познанията си и да дадем още по-голяма стойност на нашите партньори. Enterprise е на медийния пазар вече 15 години, а IMG – от 12 години. С опита, който имаме, с постиженията ни дотук, с контактите и партньорствата, които сме изградили през годините, смятам, че ще можем да създаваме още по-полезно съдържание и да реализираме още по-интересни проекти в подкрепа на бизнеса и медийната среда.
ЛА: Водещо за нас в Internet Media Group е да бъдем иновативни, нишово фокусирани и най-вече да даваме качествено съдържание на читателите си, създадено от практици и експерти в своята област. Екипът на Enterprise е съставен от професионалисти с дългогодишна експертиза, който притежава и ценния опит за популяризиране на печатна медия и дистрибуция на собствена марка. В стратегията за развитие на IMG сме заложи да активираме това перо за различни наши медии.
Какви са ключовите промени, които смятате да направите при управлението на медиите, част от Internet Media Group?
НГ: Както коментирах по-горе, двете компании ще продължат да са отделни дружества чисто юридически и запазват своите екипи, които ще разраснат. Всяка медия в Групата ще разполага с отделна редакция, която ще се състои от доказани експерти в съответните ресори. Това ще даде възможност за създаването на по-голям обем и по-качествено авторско съдържание. Това, от една страна, ще носи по-голяма стойност за читателите на първо място, ще има предимства за рекламодателите заради по-доброто позициониране и видимост и, от друга страна, ще даде повече гъвкавост на медийната група при работата с клиенти.
ЛА: Една от важните ни стъпки е оптимизацията и преработката на всяка една от медиите в Групата ни, като това включва подобряване на дизайна им и инвестиции в SEO. Планирали сме създаване на единна система, в която да се управлява цялата медийна група и създаване на система за управление на рекламата, както и на абонаментните акаунти между сайтовете в нея. Фокусът в стратегията ни за 2023 година е насочен основно в предоставяне на добавена стойност за бизнесите. Аз лично смятам, че всеки бизнес има поне 4 новини през годината, които иска да сподели с аудиторията, но истинската добавена стойност за него идва, когато го направи в най-подходящия канал, за да достигне до точната публика.
Какви са водещите медийни ценности, към които ще се придържат медиите в Internet Media Group?
ЛА: В Internet Media Group, както и в Enteprise, винаги сме се водили от етичните норми и правила за качествена и обективна журналистика и ще продължаваме да се водим от добрите практики за работа в медиите и спазването на авторското право. Медиите ни не разпространяват непроверена информация и залагат на качествено и експертно авторско съдържание. Говорейки за съдържание можем спокойно да го отличим като водеща ценност на IMG - онова съдържание, което обогатява читателите. Според нас бъдещето на медиите е в тясно специализираните издания, които носят добавена стойност за аудиторията си. Във всички общопрофилни медии наблюдаваме преобладаване на негативните новини, от което следва естественото им отхвърляне от аудиторията. Затова фокусът на IMG е насочен към това да бъдем полезни на бизнесите, като даваме специализирано и позитивно съдържание, което да прави хората по-успешни.
Какви са бъдещите перспективи пред IMG и как планирате да подобрите медийната среда в България?
НГ: Планираме работа две посоки – подкрепа на бизнеса чрез нашите събития, на които представяме съвременните тенденции и добри практики в различни сфери на икономиката, и подпомагане на медийните кадри чрез IMG Медийна академия. В събитията ни участват изявени експерти от България и чужбина, с които бизнесът и медиите изграждат ползотворни контакти. Със събитийния бизнес излизаме на пазара извън България, което носи допълнителна стойност и за медийната група, и за нейните клиенти.
ЛА: В последно време наблюдаваме все по-често несъответствието между програмите за обучение на кадрите в университетите и практическите умения, които се изискват на работното място. Тази тенденция е валидна и за медийната среда. През нашата дългогодишна експертиза сме забелязали, че завършилите кадри, които постъпват на работа при нас имат липса не само на опит, но и на знания, кореспондиращи с актуалното състояние на медийния бранш в страната. Като иновативна медийна група, която мисли за бъдещето на професията, създадохме IMG Медийна академия. Основахме я с мисията да запълни липсите в знанията на кадрите чрез качествено професионално и достъпно съдържание, поднесено посредством обучения, уебинари и семинари. Планирали сме лекторският състав на Медийната ни академия да наброява поне 25 преподавателя, които с готовност ще споделят своята успешна експертиза с аудиторията, за да я направят по-успешна, а с нея и целия медиен бранш, защото качествената журналистика в страната има бъдеще и ние сме част от него.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!