IAB Digital Day: 2020 е година на ускорена и неизбежна дигитална трансформация на всички индустрии.
Източник: IAB
0

Д есетото издание на единственото специализирано събитие за дигитален маркетинг в България, организирано от IAB България събра водещи експерти, които представиха своята визия за развитието на индустрията. Форумът, под надслов „An eye - opening year” очерта следствията от COVID-19 и катализирането на тенденции, които влияят на реалната трансформация на всички индустрии в посока digital-first свят.

Филип Бежнички, дигитален стратегически директор на Havas Group провокира над 250-те гости на форума със своята визия за промяна на традиционния модел на капитализма. Той отвори темата за ценностите на марките и автентичността им като ключов елемент на всички маркетинг инициативи. Локален контекст добави дискусията как брандовете трябва да отговорят на променената среда. Конкретни примери на трансформацията на бизнес и маркетинг ниво представиха Николай Диевски, Brand manager, Skapto и  Иван Александров, Основател и Изпълнителен директор, eBag в дискусия, модерирана от Ангел Искрев, Творчески директор, proof.

Главният икономист на IAB Европа - Даниел Кнап, представи краткосрочните и дългосрочни въздействия COVID-19 върху дигиталната реклама в Европа. Перспективата, която Даниел Кнап представи е положителна, базирана на анализ на данни за дигиталната реклама, корпоративни рипорти и интервюта с ключови представители на бизнеса. COVID-19 реално катализира процеси, които дългосрочно променят цялата индустрия. Анализирайки данни за обема на рекламната индустрия и макроикономически показатели, той проследява връзката между брутния вътрешен продукт и инвестициите в реклама. За разлика от предишната криза през 2009 година, данните за рекламните инвестици сочат по-нисък спад и по-бързо възстановяване в сравнение спредходния период, като прогнозата му е за намаление на общия рекламен пазар в размер на -12,9% през 2020 г.

Основна причина за този оптимистичен сценарий е увеличения дял на дигитална реклама в микса. Нейните спадове са с много по-малки темпове от прогнозираните в началото на COVID кризата. Според последните данни от август 2020г. спадът в дигиталната реклама в настоящата година би бил едва -3,8% (при прогноза в април за спад от -12,1%). В традиционните канали анализаторът прогнозира спад от -21,6% за 2020, което представлява по-песимистична прогноза в сравнение с направената през април т.г. (-20,4% спад в традиционната реклама). Кнап обяснява тази тенденция с факта, че дигиталната реклама се приема за по-ефективна, според него това е една от основните причини за по-ниския спад на инвестициите в дигиталната екосистема през 2020 г.

Източник: IAB

Covid-19 катализира свързани тенденции, които наблюдаваме в последните години и засили процесите по дигитализация и трансформация на всички бизнес вертикали. Според данните на IAB Европа именно дигиталната реклама е големият победител в този процес. При предишните икономически рецесии в европа, рекламния пазар се възстановява, връщайки се в първоначалните обеми на инвестиции, в рамките на около 3 години. В момента сме свидетели на възходяща тенденция, очертаваща бързо възстановяване на инвестициите в дигитална реклама още в настоящата година. Прогнозата на Даниел Кнап за обема на инвестиции в дигитална реклама през 2021г е за увеличение с 11,9%, връщайки се на нива, сходни с ръста на пазара през 2019г. (12,3%).

Процесът на бизнес трансформация, катализиран от COVID-19 кризата, се нуждае в още по-голяма степен от дигитална реклама. Генерално компаниите са в ситуация, която ги заставя да създават иновации и да се трансформират, за да отговорят на динамично променящата се среда. Наблюдава се ясна тенденция на значителен ръст на онлайн търговията в UK, която неминуемо ще се пренесе на целия европейски пазар според Даниел Кнап. „Екстраполирайки данните от обема на интернет търговията във Великобритания, ръстът в обемите в настоящата година биха били достигнати за 9 години в нормално развитие на пазара, следвайки тенденциите  на плавен ръст от предходните години. Дори и при по-консервативна прогноза, в която намлим настоящия тренд с 50%, бихме били свидетели на трансформация, която иначе бихме постигнали за 5 години“, обяснява Кнап.

2020г. е крайъгълен камък в развитието на агенциите. Трансформацията в посока digital-first свят неминуемо задава въпроса за ролята на агенциите и промяната в традиционните отношения Клиент - Агенция. Предизвикателствата, свързани баланса между insource и outsource на дигитални маркетинг практики бяха разисквани в панела, воден от Елена Матеева, Изпълнителен директор, БДВО. Своят опит и наблюдения за тенденциите споделиха Йордан Йорданов, Business Analysis, Product & UX Manager, Mаnagement Financial Group, Димитър Денев, Digital Marketing Manager, A1 Bulgaria, Николай Тотов, Marketing Manager, Plesio и Каролина Софрониева, Главен директор „Маркетинг“, TBI Bank. Представителите на бизнеса се обединиха, че 2020 г. е преломна точка в развитието на рекламната индустрия към digital-first world. Една от ключвите тенденции, които предстои да наблюдаваме внимателно е как агенциите ще изградят нова  инфраструктура, която да отговори на трансформиращият се бизнес на своите клиенти.

Трансформацията на индустрията и пазарния контекст още в по-голяма степен поставят акцент над нуждата от нова метрика, която да бъде широко приета и да гарантира прозрачност на локалната дигитална екосистема. IAB България, БАР и БАКА заявиха, че обединяват усилия в посока избор на най-работещ иструмент. Представители на трите организации представиха напредъка на работната група за „Метрики и стандарти“ на IAB България, свързани с критериите, на които следва да отговаря новата метрика и следващуите стъпки за финалзиране на процеса.

В рамките на IAB Digital Day бе представено и  новото решение Schrems II, с което се отменя Privacy shield трансфера на данни между ЕС и САЩ и отражението му върху дигиталния бизнес у нас. Водещи специалисти споделиха своя опит, свързан с инфлуенсър маркетинг, създаване на бранд съдържание в Tik Tok и мястото на подкастите в дигиталната екосистема.

Официален партньор на форума е А1 България.
Хостинг партньор: Superhosting.bg
Партньори: TBI Bank, Scalefocus, Offerista Group, Linker, Sunday media
Стрийминг партньор: Streamer.bg
Партньори за кафе паузи и коктейл: InoVino, Devin и Queens
Стратегически партньори: БАР, БАКА и БДВО
Мeдия партньори: BTV Media Group, Нет Инфо, Икономедия, Investor.bg, Медийна група България, SBB Media, сп.Enterprise, сп.Meниджър, Bloomberg TV, Еtarget и Netpeak

За Interactive Advertising Bureau Bulgaria (IAB Bulgaria)

IAB е най-голямото глобално сдружение на медии, агенции и технологични компании, отговорни за дигиталния бизнес. Локални IAB организации има в 46 държави на 6 континента. Компании от целия свят участват в разработването и прилагането на стандарти в онлайн бизнеса и работят за развиването на дигиталната индустрия, сигурността на личните данни и електронните политики, като същевременно консултират и помагат за това и на институции като Съвета на ЕС и сената в САЩ. Сред членовете на глобалната IAB организация са Google, Facebook, Disney, Fox Networks, LinkedIn, AT&Т и др. Interactive Advertising Bureau Bulgaria (IAB Bulgaria) е лицензиран представител на IAB за България от 2009-та година.

 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Системни нарушения в Министерство на културата

Системни нарушения в Министерство на културата

България Преди 2 часа

Сред нарушенията са констатирани и такива, касаещи изпълнението на служебни задължения

Мащабна схема за имотни измами в София, Варна и Враца

Мащабна схема за имотни измами в София, Варна и Враца

България Преди 4 часа

В хода на акцията задържаните за срок до 24 часа са шестима

Зукърбърг записа "изключително романтичен" рап за жена си

Зукърбърг записа "изключително романтичен" рап за жена си

Любопитно Преди 4 часа

"Зи-Пейн" създаде своя собствена версия на рап парчето "Get Low"

МВР докладва за протеста пред Народния театър

МВР докладва за протеста пред Народния театър

България Преди 5 часа

В доклада пише, че са предотвратени "масови безредици в центъра на столицата"

,

Защо Канада може да се превърне в следващата „суперсила“ в областта на ядрената енергия

Свят Преди 5 часа

Благодарение на богатите си ресурси канадските минни компании смятат, че страната ще играе важна роля в бъдещето на ядрената енергетика

Министър страда от "най-странната" фобия в света

Министър страда от "най-странната" фобия в света

Свят Преди 5 часа

Бананофобията може да предизвика сериозни симптоми като тревожност, гадене и паник атаки.

,

Силвестър Сталоун сравни Тръмп с Джордж Вашингтон

Свят Преди 5 часа

Сталоун не подкрепи изрично Тръмп като кандидат за президент по време на изборите през 2016 г. или 2020 г.

Откриха човешко тяло в река в Ботевградско

Откриха човешко тяло в река в Ботевградско

България Преди 5 часа

Мъжът е бил обявен за издирване

ЕК: Бюджетният дефицит на България вече не намалява

ЕК: Бюджетният дефицит на България вече не намалява

България Преди 5 часа

Европейската комисия представи днес есенната икономическа прогноза от 2024 г.

Потребители напускат X заради Мъск

Потребители напускат X заради Мъск

Свят Преди 5 часа

Стивън Кинг: “Опитах се да остана, но атмосферата стана твърде токсична.”

<p>РИОСВ-София извършва проверка в болница &quot;Пирогов&quot;&nbsp;</p>

РИОСВ-София извършва проверка в болница "Пирогов" относно проблема с опасния отпадък

България Преди 6 часа

"Пирогов":Болницата има строго регламентиран ред, по който се сортират за изхвърляне и депониране различните видове отпадъци

.

Принц Уилям се върна към хобито си, от което се отказа заради Кейт Мидълтън

Любопитно Преди 6 часа

Кейт Мидълтън призна, че хобито на съпруга ѝ е повод за безпокойство

<p>Павел Дуров&nbsp;предлага безплатно генетичния си материал и ин витро лечение</p>

Павел Дуров, баща на 100 деца, предлага безплатно генетичния си материал и ин витро лечение

Свят Преди 6 часа

"Дарителската ми дейност помогна на над сто двойки в 12 страни да имат деца"

Демонстрация в Нови Сад в памет на загиналите при трагедията на жп гарата

Демонстрация в Нови Сад в памет на загиналите при трагедията на жп гарата

Свят Преди 6 часа

Младежки активисти заявиха, че ще спрат движението на 17 ноември в продължение на 6 часа

НСИ: Безработицата в България продължава да намалява

НСИ: Безработицата в България продължава да намалява

България Преди 6 часа

Общият брой на заетите през третото тримесечие на 2024 г. е 2 964 800 души

Надежда Йорданова: Ако Борисов се е съгласил със "санитарния кордон", не виждам пречка за лидерска среща

Надежда Йорданова: Ако Борисов се е съгласил със "санитарния кордон", не виждам пречка за лидерска среща

България Преди 6 часа

С телефонни разговори не се структурира процес на преговори, добави тя