Decathlon е водещ търговец на спортни стоки, предлагащ широка гама продукти за над 70 различни спорта. От облекло и обувки до спортно оборудване и аксесоари – компанията съчетава високо качество с достъпни цени. Създаден през 1976 г., DECATHLON бързо се налага като глобален лидер и продължава да предлага иновации и експертни съвети от спортни специалисти, включително и в България.
Кога и как беше основан бизнесът DECATHLON?
DECATHLON е основан през 1976 г. като първият магазин на компанията се намира в гр. Англо, Франция.
DECATHLON България отваря врати на 29.08.2013 г. (вече почти 11 години сме на пазара в България). Първият м-н е DECATHLON Витоша намиращ се на околовръстен път. Онлайн търговията на DECATHLON, в България стартира през 2016 г. (ако не ме лъже паметта), като тогава оперирахме само на територията на страната, (всичко се случваше в м-н Витоша) нямаше доставки от складовете ни в чужбина.
Кои бяха най-големите предизвикателства, които срещнахте през годините?
Имали сме доста предизвикателства, но определено мога да кажа, че едно от големите такива, което удари не само нас, беше кризата покрай COVID. Тъй като все още по-голямата част от бизнеса ни са физическите магазини, мога да кажа този период беше голям удар за нас. От друга страна със сигурност можем да го погледнем и като позитив, тъй като благодарение на този момент, поведението на клиента се промени рязко и все повече започна да се гледа на онлайн търговията като канал за покупка, което пък отвори нови възможности за нас.
Дори в момента сме в голямо предизвикателство, тъй като цялата компания е в процес на ребрандиране, което ни коства изключително голям ресурс, както за магазините, така и онлайн.
Каква е основната мисия на DECATHLON относно устойчивото развитие и екологичната отговорност? Можете ли да дадете конкретни примери за начина, по който компанията прилага тази мисия в своето ежедневие и какви инициативи реализира в тази посока?
Мисията на DECATHLON относно устойчивото развитие и екологичната отговорност: Ние в DECATHLON сме наясно, че нашите дейности имат значително въздействие върху околната среда, нашите детски площадки. Като спортисти виждаме това всеки ден на местата, където играем. Ето защо DECATHLON се ангажира да помогне за постигане на въглеродна неутралност до 2050 г., в съответствие с Парижкото споразумение.
В краткосрочен план DECATHLON се ангажира да намали абсолютните емисии на парникови газове от обхват 1 и 2 с 42% до 2030 г. спрямо базова 2021 г. DECATHLON също така се ангажира да намали абсолютния обхват 3 емисии на парникови газове с 42% в рамките на същия период от време.
Конкретни примери за България са: стартирането на новата ни услуга Buy Back, благодарение на която нашите клиенти могат да върнат използвани продукти в добро състояние срещу ваучер за пазаруване. След връщането на продукта, той бива сервизиран, дезинфекциран и т.н., след което отново се връща за продажба. Благодарение на тази инициатива успяваме да редуцираме производството и продажбата на нови продукти. От друга страна даваме възможност за значително по-достъпни продукти на нашите клиенти, които са готови да се доверят на покупка на артикул обозначен като "втори живот".
Друг съществен пример са нашите сервизи за ремонт и персонализиране, благодарение на които, живота на някой видове продукти може да бъде удължен. През последните няколко години обогатихме изключително много портфолиото свързано с ремонтиране на продукти (пътеки за бягане, колела, палатки, ски и т.н.) и всичко това с една единствена цел, да удължим живота на продуктите на нашите клиенти и да редуцираме продажбата на нови артикули. Също така компанията работи непрестанно по усъвършенстването на материалите за производство на продуктите, правейки ги все по екологични.
Как осигурявате безопасността на клиентските данни и транзакции в онлайн платформата си, и какви нови технологии или практики внедряват, за да се справят с нарастващите заплахи от кибер атаки?
Тъй като отговора тук е много комплексен, ще опитам да дам възможно най-компактния вариант. Предвид това, че компанията е интернационална имаме стриктна организация относно безопасността на клиентски данни, транзакции и т.н. Разполагаме с "Decathlon Cyber security" екипи на централно, регионално и локално ниво, които следят процесите и усъвършенстват постоянно технологиите, с които работим. Всяка наша вътрешна система е със специална (уникална) Log-in система, която има верификация от 3 стъпки. Също така използваме вътрешна VPN система. Предвид мащаба на компанията, регулярните обучения по киберсигурност са неразделна част от повишаването на компетентността на екипите по темата.
Споделете едно нещо, което искате да се промени в онлайн търговията в България до края на тази година, за да улесни вашите продажби и процеси
Клиентското поведение и по-точно клиентските навици на плащане в посока повече картови плащания. Също така избора на начин за доставка от клиентите в посока повече доставки до шкафчета.
DECATHLON e част от eCommerce Awards 2024 - Конкурсът който търси звездите на онлайн търговията в България! Повече информация за наградите и как да се включите може да намерите тук: https://ecommerceawards.bg.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!