"Едва ли генерирането на органични резултати в SERP ще се промени толкова драстично, че SEO да умре." В това увери Gary Illyes от Google над 350-те души, останали за последния панел от втория конферентен ден на SERP Conf. 2024 International.
Специално за събитието той отговаряше на въпроси от публиката в продължение на 45 мин. Заедно с опитната водеща Judith Lewis, специалистът, посветил се на популяризирането на информация за системите за търсене на Google, успя да завладее аудиторията. А тя беше жадна за практически съвети и полезно ноу-хау от екипа на най-голямата търсачка в света.
“Не виждам органичното SEO да се промени толкова много в идните 5 години. Може би ще има известни актуализации, които ще стартираме, и които ще променят част от играта.” - подчерта още Illyes, отдаден на създаването на уебсайтове, които работят добре както за потребителите, така и за Search.
Въпреки че беше доста след края на работния ден, и то в петък, участието на специалиста от Google, предизвика широк отзвук и беше цитирано в световни медии и други източници на информация, уважавани от гилдията на дигиталните маркетолози и SEO специалистите.
Сред въпросите, които предизвикаха най-голяма вълна от мнения, беше този за съдържанието, генерирано от изкуствен интелект, как най-голямата търсачка в света гледа на него и дали планира то да бъде отбелязвано по някакъв начин.
“Ние нямаме проблем с такъв вид съдържание. Имаме проблем с качеството му. Не мисля, че слагането на етикети ще помогне особено, ако качеството на страниците е високо и в крайна сметка текстовете са били проверени от редактори или експерти, които разбират от материята” - каза той и даде за пример данните, генерирани от спортни сайтове. Те се използват от години, а са също “произведени” от машини. “Мисля, че няма реален проблем с генерираното от AI-съдържание. Има проблем с хората, които не преглеждат какво генерира AI или даденият софтуер, а просто публикуват боклуци.”
На въпроса какво ще предприеме Google срещу негативните практики в SEO със спам-линкове, експертът посочи, че през годините важността на линковете е започнала да намалява, за да се гарантира, че хората не спамят. По думите му в момента Google е на етап, където не се нуждае от много линкове, но по техните стандарти, и един сайт може да се класира дори с ограничен брой релевантни връзки.
“Да кажем, че темата не съвпада с тази на целевата страница - тогава защо ще използваме тези линкове? Например, има връзка към вашата страница за цветя от канадско казино, което продава виагра без рецепта. Тогава защо да вярваме на тази връзка?”
SERP Conf. 2024 International посрещна с тъпани, гайди и народна музика в зала 3 на НДК в София професионалисти от сферите на SEO, SEM, Social, E-commerce и AI от над 20 държави от 4 континента. Модераторите, лекторите и участниците в различните панели бяха 29 души. По данни на организаторите, C-level посетителите са били близо 29% от гостите, мениджърите и специалистите по дигитален маркетинг - 30% и SEO - над 11 на 100.
“SEO и дигиталният маркетинг като цяло – не са само ключови думи, класиране, бизнес показатели, ROI, LLM или каквото и да било. Както и при SERP Conf., в тези сфери става дума за потребителите, за хората, за нас самите” - каза в речта си, закриваща конференцията, Никола Минков, изпълнителен директор и основател на Serpact, агенцията, която стои зад събитието.
SERP Conf. 2024 International се организира с институционалната подкрепа на Българска Е-комерс Асоциация, Софийски университет “Св. Климент Охридски”, Ecommerce Europe, Ecommerce News и организации в сектора на електронната търговия от Полша, Румъния, Албания, Босна и Херцеговина и Северна Македония. Конференцията премина под патронажа на Столична община, като в писмо до организаторите кметът Васил Терзиев пожела успех на събитието.
Следващата конференция SERP Conf. ще се проведе във Виена, а участие вече са потвърдили специалисти като Aleyda Solis, Judith Lewis, Mark Williams-Cook, Cyrus Shepard, Dawn Anderson и Gerry White. Можете да се регистрирате и да получите известие за наличните билети от тук: https://serpconf.com/
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!