З а голяма част от потребителите идеята да си говорят с роботи все още е смущаваща, но много от тях не осъзнават, че всъщност вече го правят. Този разговор “от бъдещето” се случва сега, с все по-голяма честота и във все повече ситуации. Мислите, че когато сте попитали във Фейсбук как можете да поръчате тениската или бижуто, които сте си харесали, ви е отговорил любезен служител на онлайн магазина? Може би. Но е много вероятно всъщност да сте провели разговор с чат бот.
Чат ботът е програма, която автоматично отговаря на запитвания, създавайки впечатлението, че от другата страна на разговора стои реален човек. Използването на ботове се увеличава с впечатляваща скорост. Защо? Защото бизнесът има нужда да реагира бързо и ефикасно на потребителски запитвания, отправени в социалните профили на компаниите, но това трудно може да се случи, ако се разчита единствено на човешката намеса.
Каналите, в които навлязоха чат ботовете, вече са най-разнообразни – Фейсбук, Twitter, SMS, както и уеб чатовете, каквито имат все повече сайтове. Разговорът с бот може лесно да се разпознае основно заради скорострелните отговори, които потребителят получава, започвайки разговор с даден бранд през неговата Facebook страница например. Отговорите не само са мигновени, но и съвсем конкретни.
Как се случва това? Обяснението е в настройката на ботовете да засичат определени ключови думи, съдържащи се във въпросите на потребителите, и спрямо тях или да дадат ясен отговор, или да зададат последващ въпрос за уточнение. Реакцията спрямо тези ключови думи и фрази е толкова точна, че разговорът изглежда напълно естествен и носи същинската информация, от която потребителят се нуждае.
Нека си признаем, че подобна бърза реакция при обработката на едновременни съобщения от множество потребители е непосилна за човек. Благодарение на чат ботовете клиентът получава пълната информация, от която се нуждае, в рамките на минута. Това значително подобрява потребителското изживяване и спомага за увеличаване на продажбите и задържане на потребителите, проявяващи интерес към дадената компания.
Ботовете се превърнаха в актуална тема не само заради усъвършенстването им, но и защото бизнесът, включително и в България, вече е готов за подобна иновативна стъпка. Интегрирането на чат ботове го прави много по-адекватен в актуалната технологична среда и много по-гъвкав и приспособим към желанията и очакванията на онлайн потребителите. Те са все по-нетърпеливи и изискващи информация, а с тези бързи обороти може най-добре да се справи бот, който автоматично и ефективно отговаря на запитвания.
Ако смятате, че и вашият бизнес е готов да премине към интеграция на чат ботове за своите комуникационни канали, то е добре да получите информация от експерти в тази област – някои от най-добрите в България ще присъстват на конференцията SoftUnit, която ще се проведе на 28 и 29 септември в София. Там ще можете да научите много по-детайлно как се създават и използват чат ботовете и колко ползи можете да извлечете от тях.