Мтел, част от A1 Group, проведе онлайн проучване[i] за притесненията на българите, свързани със сигурността на техния дом. To показва, че 40% от всички анкетирани се притесняват да не бъдат ограбени, когато не са вкъщи. Другите основни страхове са, че са забравили отключена входната врата (48%) или включени осветление или електроуред (40%).
Данните от проучването показват, че подобни притеснения не са рядкост за българите. Над една трета (35%) от анкетираните се притесняват, че са забравили да изключат електрически уред поне веднъж в седмицата, а 10% - всеки ден. За 20% от всички анкетирани тези страхове са толкова силни, че ги карат да се върнат до вкъщи, за да проверят съмненията си, поне веднъж в седмицата. 4% се връщат всеки ден, а 8% - два-три пъти на седмица. След страха дали са заключили вратата (48%) най-честото притеснение за българите е дали са изключили осветлението (31%), телевизора (12%), компютъра (10%), ютията (9%) или котлона (6%). Търсейки решение на тези тревоги, 80% от анкетираните или 8 от 10 човека заявяват, че биха се доверили на интелигентна система с изкуствен интелект, с която да могат да контролират дистанционно уредите у дома си.
Проучването бе проведено във връзка със старта на Мтел Smart Home – решение, което позволява на потребителите да контролират, както осветлението и електроуредите си, така и сигурността на дома си, директно от едно смартфон приложение. Този продукт за управление на дома е първият у нас, който разполага с изкуствен интелект (AI) и изучава навиците за ползване, за да се пригоди към предпочитанията на всеки член на семейството. В зависимост от нуждите на дома, Smart Home се предлага в два пакета – Comfort и Security.
Пакет Comfort е именно за онези, които се притесняват за забравени включени електроуреди. С него потребителите могат да ги управляват дистанционно с едно натискане на бутона от своя смартфон. Comfort позволява и опцията осветлението вкъщи да се включва автоматично, когато се стъмни навън. За тревожещите се дали са оставили прозореца отворен и дали няма да бъдат ограбени е пакетът Security. Освен сензорът, който показва дали има отворена врата или прозорец след напускане на дома, допълнително спокойствие осигурява и осведомяването за присъствието на непознати в жилището. В такъв случай Smart Home изпраща и известие до телефона на потребителя. Smart Home Comfort и Security могат да се вземат на цени от 7 лв. на месец или 149,99 лв. в брой с пакет Smart Home Standard в магазинната мрежа на Мтел или на онлайн магазина на телекома на www.mtel.bg.
За Мтел: Мтел е водеща компания на пазара на телекомуникации в България. Телекомът предоставя своите услуги на над 3,98 млн. клиенти. През 2017 година Мтел отчита приходи от 431,2 млн. евро, а сравнимата EBITDA e 130,1 млн. евро. Компанията има важна роля като двигател на икономиката и обществото с инвестиции, надхвърлящи 4 милиарда лева за последните над 20 години. Телекомът предоставя на своите клиенти мобилни и фиксирани услуги, високоскоростен интернет и цифрова телевизия. С придобиването на blizoo Мтел става една от най-големите компании в България по брой клиенти на фиксиран интернет и ТВ услуги. В началото на 2017 година телекомът навлезе и на пазара на съдържание като стартира собствени спортни ТВ канали – Mtel Sport 1 и 2. Това, заедно с водещата позиция на Мтел на мобилния пазар, утвърждава компанията като лидер в сектора на телекомуникациите в България.
Компанията е част от A1 Group – водещ телекомуникационен доставчик в Централна и Източна Европа с повече от 24 млн. клиенти. Към момента A1 Group оперира в седем държави: Австрия (А1), България (Мтел), Беларус (velcom), Хърватия (Vipnet), Словения (A1 Slovenia), Сърбия (Vip mobile) и Македония (one.Vip). Приходите на A1 Group за 2017 година са 4,38 милиарда евро, а сравнимата EBITDA e 1,4 милиарда евро. Портфолиото на A1 Group включва гласова телефония, високоскоростен интернет и мултимедийни услуги, както и решения в областта на високите технологии, преноса на данни и онлайн разплащанията. Групата разполага със стабилен акционер в лицето на América Móvil – третият по големина доставчик на мобилни услуги в света.
[i] Анонимно онлайн проучване, проведено сред посетителите на mtel.bg. Данните от проучването са събрани в периода 11 – 16 април 2018 година, като в него са участвали общо 1534 човека на възраст между 18 и 65%. 54% от анкетираните са мъже, а 46% жени, 41% са жители на София, 39% на областен град, 15% в малък град, 5% в село.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!