В чера вечерта на стилна церемония в хотел „Милениум“ се проведоха Годишните награди „Банка на годината“ на Асоциация Банка на годината. Банка ДСК грабна приза в новата категория „Най-добър действащ дигитален проект“. Наградата бе присъдена за новаторското решение за плащане с безконтактна банкова карта в градския транспорт на София „С карта се стига навсякъде“. Тази иновация е в синхрон с мисията на Банка ДСК да предлага решения, които модернизират градската среда и допринасят за по-добър живот на жителите на града.
Наградата е голямо признание за комплексния успешно реализиран проект, който дава възможност на всички жители и гости на столицата да заплатят пътуването си в градския транспорт лесно, сигурно и бързо. Процесът е напълно автоматизиран. Нещо повече, без необходимост от действие на крайния потребител, системата осигурява най-доброто тарифиране на пътуванията в края на деня. За първите 12 месеца от началото на проекта 45% от пътуванията в наземния транспорт в София за заплатени с безконтактна карта, което допринася и за същественото намаляване на хартиените билети.
По данни от проучване на VISA значителен дял от 42% (или приблизително 2,3 милиона души) пълнолетни българи биха искали да плащат в обществения транспорт с банкова карта, смартфон, смарт часовник или друго свързано устройство. По данни към месец юни т.г. са достигнати над 700 000 пътувания с безконтактна банкова карта месечно в градския транспорт на столицата. А по данни на Банка ДСК, от началото на годината около 15% от всички пътувания са в извънработно време за касите в метрото или на ЦГМ, което прави пътуването с банкова карта лесно и удобно.
„С карта се стига навсякъде“ помага на София да се нареди до световни метрополиси като Ню Йорк, Лондон и Сингапур, където милиони хора използват безконтактно плащане при пътуване. В допълнение, в нашия град Банка ДСК реализирана една от най-сложните и пълни имплементации на EMV плащанията в света, осигуряваща комбинирано тарифиране, едновременно за наземен и подземен транспорт.
Призът “Банка годината” и годишните банкови награди са учредени през 1992 г. Главната идея на тази класация е тя да бъде платформата, която изразява оценката на бизнеса и обществото за работата и развитието на българските банки и банкова система. Тази година събитието отбелязва 30 години от своето първо провеждане.