П ривлекателността му, разбира се, е породена от удобството, което предлага. Потребителите носят смартфоните си практически навсякъде, така че приложението за мобилно банкиране може да им помогне бързо да се погрижат за редица финансови нужди, когато и където пожелаят. Реално то е “банка в джоба“ или чантата им.
Предимствата на онлайн банкирането се оценяват все повече и ясно се очертава тенденция на увеличение на хората, които го ползват. Според данни на Национален статистически институт, през 2022 г. 22% от българите, които ползват интернет, използват дистанционно банкиране, докато за 2021 г. този процент е едва 14,9%, а за 2017 г. - едва 5,5%.
Значително нараства броят на активните потребители и в частност тези на мобилното банкиране. От Банка ДСК посочват, че активните потребители на DSK Smart, приложението за мобилното банкиране на финансовата институция, само през 2022 г. са се увеличили с 37%.
Защо да използваме мобилно банкиране?
1. Банка на един клик разстояние
Мобилното банкиране Ви дава достъп до Вашата сметка по всяко време, когато си поискате. То Ви спестява време. Позволява Ви да извършите проверка за движение по сметка или превод, лежейки си вкъщи на дивана.
Мобилното банкиране също допринася за облекчаване на свързаните с пандемията или грипни епидемии опасения за здравето и други притеснения, които потребителите могат да имат по отношение на лично посещение на банков офис.
2. Удобно управление на средства
В онлайн банкирането на Банка ДСК, ДСК Директ, например, с няколко клика добавяте Вашите сметки, включително стандартна спестовна сметка и сметка с виртуална спестовна компонента. След това, с DSK Smart прехвърляте лесно пари между сметките Ви в Банка ДСК абсолютно безплатно. Вие определяте колко искате да похарчите и колко да спестите.
С DSK Smart можете да следите наличност и движение по сметките Ви в различни банки, както и да заредите Вашата виртуална карта за сигурни онлайн покупки и резервации при пътуване.
3. Бързи и лесни преводи
След логване във Вашето мобилно банково приложение, можете да наредите превод лесно и бързо.
Процесът на извършване на преводи става все по-опростен и удобен за крайния потребител. Популярността на преводите по мобилен номер нараства, като в Банка ДСК отчитат 158% ръст на клиентите, ползващи услугата само за година. Иновативна и много удобна услуга в DSK Smart са и незабавните разплащания в лева по Програма Blink на Националната картова и платежна схема, част от БОРИКА АД.
4. Сигурност и защита за Вашите пари
Банките осигуряват защита и съхранение на Вашите активи - включително и на транзакции, направени чрез техните мобилни приложения. Все по-често предлагат допълнителни функции за безопасност, за да защитят още по-добре профила Ви.
Многофакторното удостоверяване, като такъв метод, изисква поне два вида проверка, за да докажете, че наистина сте Вие. В Банка ДСК например достъпваш приложението си с потребителско име и парола, а превод към трети лица извършваш след подписване с DSK mtoken или sms с цифров сертификат и въвеждане на персонален пин код.
Освен това, някои мобилни устройства и банкови приложения Ви позволяват да влезете в банкирането Ви, като сканирате лицето или пръстовия Ви отпечатък. DSK Smart осигурява и това удобство чрез възможност за настройка за бърз вход с биометрични данни или кратък ПИН.
5. Допълнителни услуги с дистанционно управление
Мислете за приложението за мобилно банкиране като за дистанционно управление за парите Ви. Допълнителните възможности за дистанционно управление чрез мобилното банкиране все повече се развиват. Например, мобилното приложение на Банка ДСК освен стандартните услуги, Ви позволява да кандидатствате онлайн за кредитна карта, за потребителски кредит или овърдрафт.
Графика „Услуги за мобилно банкиране, които използват клиентите на Банка ДСК“
6. Достъп до информация и справки
В мобилното приложение за банкиране намирате информация за карти, кредити, валутни курсове. Правите справки за наредени преводи, платени битови сметки, наличност и движение по сметки. Улеснение в DSK Smart е и възможността за „Бърза справка“ за наличност на до три сметки преди вход в приложението.
В крайна сметка, мобилното банкиране е предназначено да Ви помага по всякакви начини – давайки Ви по-голям контрол върху управлението на парите Ви, гарантирайки сигурността им, улеснявайки ежедневието и спестявайки Ви време.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!