С лед години, в които много хора се съмняваха и почти загубиха надежда, че здравите и стилни телефони на Motorola ще се появят отново на пазара, това вече е факт. След вътрешна реорганизация в компанията и промяна на собствеността, една от най-обичаните американски марки е възродена. Впечатляващи са и резултатите. Една година след обявяването на първия за компанията модулен телефон, вече има повече от 4 000 000 продадени устройства в глобален мащаб. Същевременно броят на активираните модули надхвърля 1 000 000.
И така, изглежда, че Motorola отново е на мода. Затова ви представяме 5 причини, заради които си заслужава да обърнете внимание на тази марка.
1. Не бъди последовател. Бъди водач
Може би хората са позабравили, но именно Motorola е компанията, създала първия мобилен телефон в света. Нейна е технологията, която НАСА използва в Космоса за комуникация с наземните екипи. Друг по-любопитен факт е, че през 2005 г. Стив Джобс представя... Motorola Rokr E1 - първия мобилен телефон с iTunes. Следват още много исторически пробиви на Motorola, но особено впечатляващ е онзи с епохалния RAZR - тънкия като бръснач телефон с изумителен дизайн и възможности покори целия свят и се превърна в един от най-продаваните мобилни телефони на всички времена. Със своите (при тогавашното в пъти по-ниско потребление) продадени 130 млн. бройки, RAZR V3 все още води драстично класацията на Iphone 7 и 7 Plus взети заедно. А сега Motorola отново накара технологичният свят да впери очи в нея, след като представи първите в света модулни смартфони на пазара със своята Z серия, която, освен че е много красива, предоставя възможност за добавяне на много нови функционалности за различни ситуации. Така американската марка доказва за пореден път, че за нея не е предизвикателство просто да променя дисплеи и батерии. Motorola иска да промени начина, по който използваме технологиите.
2. Класически Motorola дизайн
Каквито и трансформации да се случиха с Motorola, те са вече в миналото и това си личи от дизайна на телефоните. Компанията проектира цялото си портфолио в централата си в сърцето на Чикаго. Не само флагманът Moto Z привлича погледите. Дори средният ценови клас блести с моделите от G и X серията. Разнообразието от красиви текстури и премиум характеристики е допълнено от редица и удобства като двойни камери и интелигентни асистенти. Метал, стъкло, хром, релефни текстури, свежи цветове и без следа от прекаляване. Дизайнът на смартфоните Moto е професионално изпипан и носи усещане за стил, елегантност и качество - от най-високия до най-ниския ценови клас.
3. Модулите Moto Mods
Когато говорим за иновации в света на мобилните технологии, трябва задължително да споменем модулите Moto Mods. Те бяха представени през лятото на 2016 г. в САЩ и малко по-късно в България и други точки на света. Към днешна дата има над 1 000 000 активирани модули със средна месечна използваемост от над 10 часа. Всички тези данни показват, че концепцията на Motorola за трансформиращ се смартфон е успешна и се харесва на потребителите. В средата на септември компанията обяви новото поколение модули. Особено впечатление прави 360-градусовата камера с 4K качество, която дава възможност да споделяте важни моменти с любими хора в реално време, докато пътувате. В началото на октомври се очаква модулът да бъде достъпен и на българския пазар, заедно с гейминг модул, който се превръща в ефективен контролер за игри. Това би помогнало на запалените фенове на редица смартфон игри да подобрят собствените си рекорди или тези на приятелите си.
4. Силната марка
Известно е, че доскоро Motorola се луташе между Google и Lenovo, без да има ясна концепция за бъдещето на своя бизнес и за позиционирането на марката въобще. Поне така изглеждаше на пръв поглед. Медиите бяха доста критични, феновете - нетърпеливи, а финансовите анализатори редяха една след друга отрицателни прогнози. Но ето че като един истински феникс от пепелта, легендарната марка възкръсва. Изглежда през годините на затишие чикагските инженери неспирно са работили, за да изненадат не само крайните потребители, но и своите конкуренти. Днес, 3 години след придобиването от Lenovo, година след представянето на първия флагман с модулната платформа и едва няколко месеца след възраждането на марката, Motorola изглежда по-амбицирана от всякога да си върне лидерската позиция в бранша.
5. Поддръжка и надеждност
С типичния си визионерски подход Motorola взе решението да предлага чист Android, с което си осигурява висока ефективност и бързи ъпдейти. Пресен пример е и новината от последните дни за последния 8.0. Android Oreo ъпдейт, който компанията обяви, че ще започне да разпространява още тази есен. Що се отнася до надеждността на устройствата, то припомняме, че наред с всички останали иновации, Motorola е първата и все още единствена марка, която предлага смартфон с нечуплив дисплей. И накрая, но не на последно място, компанията гарантира, че в България потребителите ще притежават същите устройства, каквито и американците - същото високо качество, безкомпромисна мощност и “обърни-се-след-мен” дизайн. В такъв случай май не ни остава нищо друго освен да кажем: “Hello Moto!”