З а първи път изкуството и бирата се срещат в една хармонична симбиоза. „Доброто тук“ се преражда в нова лимитирана серия на Загорка Специално, създадена за ценителите на натуралните български продукти и на родното изкуство. Загорка Специално съдържа 100% български ечемичен малц, като избира да представи три региона от полетата до Стара Загора, Чирпан и Севлиево. Трима илюстратори разработват креативните визии на бутилки и кенове бира. Символиката на посланието „Доброто е добро, когато е от тук“ преплита творческата визия на българските артисти и етапите в отглеждането на българския малц, придаващ уникалния вкус на Загорка Специално – сеитба, отглеждане и жътва. В духа на посланието на лимитираната серия, оживява в кен и бутилка, част от специална активация, която стартира в избрани заведения.
Художниците на уникалните опаковки от сдружение Компот – Аспарух Петров, Мила Лозанова и Розалина Буркова – разказват в цветове своя отговор на въпроса какво означава „Доброто тук“ за всеки един от тях. Аспарух свързва посланието с родното и с професионалното си развитие у нас. В своята визия „Посяваме Доброто тук“ той проследява процеса на сеитба. Авторката на илюстрацията „Отглеждаме Доброто тук“, Мила, е възпитаничка на Художествената академия, повлияна от творчеството на Иван Милев, основоположника на българския сецесион. „Доброто тук“ тя открива в скромните и талантливи хора. Розалина се надява да приложи знанията си, натрупани навън, у дома, за да подпомогне обогатяването и модернизирането на илюстраторското и графично изкуство в България.
Повече за свойствата и технологията на ечемичния малц, разказа технологът на „Загорка“ АД, Валентин Кръстев. Според думите на експерта, процесът на малцуване на посочените съставки е изключително важен, защото при него се активират ензимите на ечемика или пшеницата. Малцът, хмелът и бавният процес на ферментация стоят в основата на истински добрата бира.
„Доброто тук е да произвеждаме с любов качествена бира за българите“, споделя още Валентин.
Пивоварна Загорка навлиза във втория век от своите операции в Стара Загора. Още от откриването на „Бирарията” през 1902 г. от д-р Кожухаров, пивоварната се превръща в символ на града, а Загорка е любимата бира на поколения българи. През 1994 г. „Загорка” АД се присъединява към глобалното семейство на HEINEKEN. От тогава до днес, в продължение на повече от 20 години, над 133 милиона Евро са инвестирани в „Загорка” АД за модернизация на процесите и увеличаване на производствения капацитет. Днес пивоварната в Стара Загора е една от най-модерните в региона на Централна и Източна Европа.
Като част от семейството на HEINEKEN и водещ български производител на бира, „Загорка“ АД се ангажира да развива своя бизнес устойчиво и отговорно. През 2013 г. МОСВ отличава „Загорка” АД с наградата „Зелена България” за бизнес с цялостен принос за опазване на околната среда. От 2015 г., в две поредни години, ЗАГОРКА печели първо място в конкурс за „Най-зелена компания” в сектора на бързооборотни стоки и е най-зелената и отговорна компания в бирената индустрия, според консуматорите.
Портфолиото на компанията предлага разнообразие от висококачествени продукти, които отговарят на вкуса на взискателния български потребител – Загорка, Heineken, Ариана, Amstel, Stolichno, Desperados, Starobrno и сайдерите Крадецът на ябълки и Strongbow. Безалкохолните предложения за любителите на бира с 0.0% алкохол: Загорка 0.0%, Heineken 0.0% и Ариана Радлер 0.0% с вкусовете на лимон и малина.
Загорка е първата българска бира, изнесена на чуждия пазар – първите опити за износ са още през 1903 г.
Първата бирена реклама в България е на Загорка през 60-те години на миналия век.
Първата безалкохолна бира в България – „Загорка вита” е разработена от специалисти на завода през 1986 г.
„Загорка“ е стратегическа марка в портфолиото на „ЗАГОРКА“ АД. Наследник на българските пивоварни традиции - „Загорка“ е висококачествена лагер бира, основните съставки на която са ечемичен малц, вода, хмел и мая. Отличава се със светлозлатист цвят, умерена карбонизация, свеж вкус, с лек аромат на малц и хмел. Предлага се на пазара в стъклени бутилки от 0,33л, 0,5 л., кенове от 0,5 л, както и в PET-бутилки от 1 и 2 л.
Асортиментът на марката „Загорка“ включва следните търговски марки: „Загорка Специално“, „Загорка Ретро“ и безалкохолното предложение „Загорка 0.0%“
През годините иновациите, които бранда лансира на пазара под формата на лимитирани серии пиво бяха „Загорка Голд“, „Загорка Резерва“, „Загорка Фюжън“.
През м. април 2018 г. марката представи новата визуална идентичност на „Загорка“, с акцент върху българските й корени. Бутилката е с нова форма и с лого на български език, наподобяващо един от първите графични знаци на бранда, но с нов, съвременен щрих. Върху бутилката, като релефен елемент, присъства и визията на митичния барс, символ на Стара Загора. Едновременно с това „Загорка“ изтъква българските пивоварни традиции, използвайки 100% малц родно производство.
През 2018 г. „Загорка“ стартира платформата си „Доброто тук“, с която предизвиква откриването и поощрява доброто всеки ден. Опазването и предаването на българските традиции и дух, пречупени по нов и актуален начин, за да бъдат актуални и днес, и утре.