Рекламите вече ще бъдат с нормално ниво на звука и няма да дразнят зрителите.
Това предвижда подписаното днес в Съвета за електронни медии споразумение между трите страни в индустрията на телевизионната реклама - рекламодатели, комуникационни агенции и доставчици на аудио-визуални медийни услуги.
Те приеха Единен стандарт за регулация на нивата на звука в рекламата, чието прилагане ще изравни звука на рекламите с останалата програма.
Председателят на СЕМ Георги Лозанов припомни, че до решаването на този проблем се стигна след множество жалби на потребители, след което СЕМ пое инициативата за регулация чрез законодателни промени.
"Радвам се, че успоредно с това се зароди саморегулационна воля. Много е хубаво нещата да стават чрез воля и сега решението е в ръцете на професионалните организации", отбеляза той.
Председателят на парламентарната медийна комисия Даниела Петрова приветства постигнатото споразумение и изрази удовлетворението си като гражданин и потребител, който ежедневно се сблъсква с този проблем.
Изпълнителният директор на АБРО Мехти Меликов обясни, че новият стандарт ще бъде въведен поетапно, като от 1 април т.г. комуникационните агенции - членове на БАКА, ще прилагат правилата при изработката на всички рекламни клипове, предназначени за телевизия.
Задължение на телевизионните оператори ще бъде въвеждането на контрол по спазването на изискванията на стандарта - крайната дата за това е 30 юни.
Регулирането на звука на рекламата ще бъде извършвано независимо от метода на разпространение - наземно радиоразпръскване, кабел, сателит, IPTV, или вида на предоставяната медийна услуга.
Стандартът е разработен на основата на Препоръка 128 на Европейския съюз по радиоразпръскване относно нормализирането на звука на програмите и допустимите максимални нива.
Новите правила предвиждат измерването на три основни характеристики на звуковия сигнал, което да компенсира съществуващата към момента практика на измерване единствено на максималното ниво на сигнала.
Въвеждането на т.нар. loudness control за нормализация на нивата на телевизионните реклами ще има положителен ефект върху цялостната звукова среда, като намали разликите в нивата между рекламните блокове и останалите продукции.
Ефектът за телевизионните реклами ще се изразява в увеличаване на динамичния обхват, намаляване на неприятното усещане от компресия и намаляване на изкривяванията. Методът е с доказани качества от инженерна и научна гледна точка, като е проверен и на практика.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!