Над половината българи се съмняват в качеството на най-предпочитания на българската трапеза продукт - бялото саламурено сирене.
Докато 91% от хората купуват сирене за храна, а 42% го консумират всеки ден, 73% са на мнение, че здравните институции не прилагат необходимия контрол върху процеса на производството му.
Данните от проучването на "Маркет линкс" бяха оповестени днес, в началото на националната образователна кампания "Всичко за сиренето", която цели да повиши потребителската култура и да даде повече информация за любимия ни деликатес.
Значителна част от българите не са наясно със съставките и процеса на производство на сиренето, а 1/3 никога не са търсили подробна информация по въпроса.
Обезпокоителен е и фактът, че според проучването сред потребителите няма ясен известен критерий за качеството на бялото сирене.
Съмненията относно него се засилиха, след като бившия земеделски министър Валери Цветанов заяви, че в сиренето буквално няма мляко, а ако се продава под 7 лева е "тотално съмнително".
Част от кампанията е и открития днес информационен сайт VsichkoZaSireneto.bg, на който се дават съвети как да избираме най-доброто бяло сирене и подробности около технологията на продукта. От сайта могат да се свалят и подробните резултати от изследването.
През следващите няколко месеца в търговските обекти в страната ще се разпространяват образователни брошури, които съдържат полезна потребителска информация.
Символ на "Всичко за сиренето" е превръзка за очи, която илюстрира "слепия избор" на българина - засега.
Капманията е подкрепена от проф. Мария Балтаджиева, експерт в технологията и производството на бяло сирене, и проф. Божидар Попов, председател на Дружеството по хранене и диететика.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!