П рез първата половина на 2024 г. българските производители изживяха истински подем на европейските пазари благодарение на партньорството си с Lidl България.
За периода януари – юни, износът на български продукти в европейската търговска мрежа на веригата надхвърли 47 милиона лева, което представлява ръст от 11,6% в сравнение с предходната година.
Позитивният резултат се дължи на успешното сътрудничество на Lidl България с български производители, благодарение на което 36 български компании са реализирали продукцията си в общо 27 европейски държави.
Трите водещи пазара за българските стоки са Румъния, Гърция и Германия, където продуктите ни се радват на голям успех. Румъния е начело с оборот от 16,2 милиона лева, следвана от Гърция с 12,7 милиона лева и Германия с 4,7 милиона лева.
Какво прави това партньорство толкова успешно
Едно от големите предимства на сътрудничеството с Lidl е, че веригата предоставя възможност на по-малките български производители да навлязат на международните пазари и да разширят многократно обхвата на дейността си. Продуктите, които излизат от България, отговарят на всички международни стандарти за качество, което им осигурява добро приемане в чужбина.
Примерите са многобройни. Българско бутер тесто, слънчогледово олио и плодове с шоколадова глазура са сред най-популярните продукти, намиращи място на европейските рафтове. Сериозен успех за много кратко време постигат и здравословните снаксове – чипс от кафяв ориз, оризовки и био сурови барчета. В Румъния бутер тестото е особено търсено, докато в Гърция най-успешно се реализира нашето слънчогледово олио. В Германия пък плодове, потопени в шоколадова глазура, печелят сърцата на потребителите.
С помощта на Lidl, българските плодове и зеленчуци редовно достигат до пазари в страни като Гърция, Чехия, Унгария, Румъния, Литва и Латвия. През първата половина на годината, експортният оборот на тези продукти нараства двойно, като сред изнесените стоки се нареждат малини, патладжан, диня, череши, тиквички, сливи и краставици.
Други все по-успешно навлизащи български продукти в европейската търговска мрежа на Lidl са кисело мляко, сирена, готови салати, веган кремове за готвене и ядки. Тези продукти не само допринасят за ръста на износа, но и подчертават качеството и разнообразието на българската продукция.
Истории за успех
Сред водещите български компании по експортен оборот в мрежата на Lidl се нареждат производителят на хляб, вити банички и други тестени изделия „Хебър“, „Клас Олио“, които произвеждат слънчогледово олио, както и български производители на оризови снаксове, сурови десерти, стекове от говеждо месо, риба, ориз, варива, маслини, както и течен сапун и битова химия.
Примерите на тези и много други компании са доказателство за това как сътрудничеството с глобална верига като Lidl може да отвори врати за местните производители и да ги изведе на международния пазар. Те успяват не само да подсигурят високо качество на своите продукти, но и да отговорят на нарастващите очаквания на чуждестранните потребители.
Проверено качество и цялостна подкрепа
В конкурентната среда на европейските пазари, където потребителите имат достъп до огромен избор от продукти от цял свят, качеството е това, което прави българските стоки предпочитани. В търговската мрежа на Lidl в цяла Европа присъстват различни български продукти, преминали през стриктен процес на контрол на производството и доставката. Те се предлагат основно под собствените марки на веригата, които потребителите в чужбина познават и предпочитат заради гарантираното високо качество на разумна цена.
Lidl България оказва подкрепа на производителите във всяка стъпка от производствения процес – от избора на суровини до опаковането и доставката. Веригата си сътрудничи с производителите при разработването на рецептите, за да се постигне подходящ и предпочитан вкус за съответния пазар, да се определи грамажът и т.н. Консултирането обхваща и опаковките, тъй като всички пакетирани продукти за износ трябва да отговарят на конкретните изисквания в съответната държава.
Като международна верига, оперираща в над 30 държави, Lidl следи и анализира най-актуалните пазарни тенденции. Подкрепата за производителите продължава и по линия на логистиката, тъй като износът е комплексен процес, зависим от множество фактори и регулации. Целта е продуктите да достигнат до пазарите в цяла Европа навреме и да отговарят на всички изисквания за качество.
Международно признание и перспективи за бъдещето
Българските млека, сирена, хляб, месни продукти, плодове, зеленчуци, козунаци, кифлички, както и нехранителни стоки като течни сапуни и битова химия вече са популярни и търсени в Европа заради своето гарантирано проверено качество. Успехът на българските производители на европейските пазари е ясен знак, че стратегическите партньорства имат решаващо значение.
Благодарение на сътрудничеството с Lidl, все повече български стоки намират своето място в обектите на веригата в цяла Европа, а чрез позитивния ефект върху дейността и развитието на производителите, Lidl устойчиво подкрепя и икономиката на страната ни с въвеждане на иновации в производството, увеличаване на обемите, разширяване на асортимента, разкриване на работни места и др.
Продължаващият ръст на експортния оборот и успешната реализация на български продукти на пазарите в цяла Европа е високо признание и сигурен знак, че българските компании стават все по-конкурентоспособни в чужбина благодарение на усилията, които полагат, инвестициите, които реализират и партньорството с Lidl.