Вч чки релси по линиите на метрото в София са нови, вкл. за втората линия, която ще бъде завършена през
август, съобщават
от "Метрополитен" ЕАД по повод публикации в медиите, че в
столичното метро се използват релси втора употреба.
Те се доставят от чужбина по заявка
съобразно потребностите на отделните участъци, уточниха днес от Столичната община.
Доставките на
новите релси били придружени със съответните сертификати с параметри
и дати на производство.
Сертификатите и актовете за доставка се
проверяват от международния строителен надзор на по-голямата
част от втората линия с водещ партньор френската фирма "Систра", както
и от надзорната фирма на участъка под бул. "Ломско шосе", уверяват от общината.
Същите са приети и от определения инвеститорски контрол от
страна на "Метрополитен" ЕАД.
Релсите на метрото се различават от тези в железниците
Тези за метрото се доставят специално за него и са тип S-49 с
тегло на линеен метър 49 кг, докато за магистралните пътища в
железниците са с по-голямо тегло - 65 кг, и поради това с
различни геометрични параметри.
Според уверенията същото касае и контактната релса. Тя е уникална със своето
специално Т-образно напречно сечение и се прилага само за метро, а захранване с контактна релса на железни пътища в България няма
другаде освен в метрото, уточняват от общината.
Според съобщението досега от гореспоменатия постоянен контрол и от проведените многобройни
проверки на място няма констатирано влагане на материали втора употреба
не само за релсовите пътища на метрото, но и за всички новоизграждани
негови конструкции и съоръжения.
Няма практика по света и в нашата страна ходовите релси, по които се
движат влаковете, и контактната релса да се боядисват, обясняват от експертите.
Независимо, че са
нови, преди влагането им те се почистват,
а след това заварките между тях
и горната им повърхност се шлайфат с оглед по-плавното движение на
влаковете по тях.
Това шлайфане било направено за цялата втора линия през
месеците май и юни със специална машина.
По отношение на подложките, релсовият път в
метрото бил виброизолиран с двублокови траверси, бетонирани в гумени
ботуши, т.е. няма ги характерните подложки в железниците, които се
използват там включително за регулиране на пътя.
В метрото скреплението е
тип SKL с пружини немско производство и гумени подложки между релсите
и траверсите. Тези елементи на релсовия път се внасяли от Германия със
съответните сертификати и актове за приемане.
СО: Няма релси втора употреба в метрото
Всички релси по линиите на метрото в София са нови, вкл. за втората линия, която ще бъде завършена през август, уверяват от "Метрополитен" ЕАД
3 август 2012, 17:40
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!