От КНСБ и от Федерацията на независимите синдикати на миньорите (ФНСМ) настояват за незабавни законодателни промени и управленски решения за стабилизиране на електропроизводството, и на минно-добивната промишленост на базата на изпълнение на енергийната стратегия на страната, в която е разписано, че 40% от произведената електроенергия трябва да бъде от местни въглища.
Това е позицията на синдикалистите изразена днес на поредна среща с изпълнителния директор на Българския енергиен холдинг (БЕХ) Боян Боев и с представители на Министерство на икономиката и енергетиката (МИЕ), съобщават от КНСБ.
Срещите са за намиране на изход от изключително тежкото състояние, в което се намира минно-добивната промишленост в резултат на забавени плащания от Националната електрическа компания (НЕК) към топлофикационните и електроразпределителните дружества.
В декларация от 24 юни ръководството на ФНСМ е предупредила, че неритмичните плащания от НЕК към производителите на електро- и топлоенергия ще доведат до ескалиране на социалното напрежение сред работещите над 12 хил. души в тези дружества, които не могат да получават редовно работните си заплати.
Към момента НЕК дължи на топлофикационни дружества от Югозападна България над 34 млн. лв.,
което е предпоставка за неизплащане на работните заплати на енергетици и миньори за юни, както и аванса за август, посочват от синдиката.
В декларация от юни ФНСМ е предупредила, че миньорите са готови да пристъпят към протестни, стачни и граждански действия, за да получават работните си заплати.
След преговорите тази сутрин е договорено днес да бъдат преведени от НЕК 1,5 млн. лв. на "Топлофикация Перник" АД, с което ще се изплатят задълженията към работещите в мини "Открит въгледобив"- град Перник, и "Топлофикация Перник" АД.
За изплащане на дължимите суми към работещите в ТЕЦ "Бобов дол", мина "Бели брег", мина "Станянци", мина "Чукурово" и мина "Въгледобив Бобов дол" ще бъдат преведени 1,755 млн. лв.
Търсят се решения, за да се избегне фалитът на мини и тецове, които единствени осигуряват поминък в цели региони, както и около 30% от товарната дейност на "БДЖ - Товарни превози" ЕАД, допълват от КНСБ.
Повече новини за икономика в Pariteni.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!