Българите смятат да намалят поне с един броя на подаръците, които ще купят по Коледа и Нова година.
Ако в края на 2011 г. те са били готови да зарадват средно по 6,2 човека от най-близкия си кръг, сега планират да направят това за 5,6 роднини, приятели и познати, показва анкета на сайт за сравнение на цени и онлайн търговия.
Изследването показва, че българските домакинства планират за подаръци средно по 250 лв., което е с 4% спад на разходите в сравнение с миналата година. Най-много потребители - 33% от отговорилите на електронната анкета, са готови да отделят от 100 до 200 лв.
Това означава, че покупките на човек ще са от 18 до 36 лева, като сред най-предпочитаните стоки са посочени дрехи, електроника, козметика и детски видео игри. От запитаните само 5 на сто имат нагласа да похарчат от 500 до 1000 лв. за подарък, а над тази сума - други 2%.
Независимо от размера на разходите, които ще бъдат направени, мнозинството българи - 89% от потребителите на сайта декларират, че няма да вземат потребителски кредит или заем за коледното пазаруване. На обратното мнение са само 3% от анкетираните, като техният брой намалява наполовина в сравнение с 2011 г.
Тенденцията за тази година показва растяща роля на Интернет като основен източник на информация за асортименти и цени, както и на готовността за пазаруване онлайн.
Сега 10% по-малко българи са готови да обикалят по магазините, а
процентът на планиращите покупка по електронен път спрямо 2011 г. се е увеличил с рекордните 32%.
Промяната в нагласите се дължи основно на: избягването на опашки по празниците, богатия избор на стоки в интернет, както и по-ниските цени при онлайн покупка спрямо традиционните магазини, показва проучването.
Според него потребителите в мрежата тази година търсят повече домашна техника и мобилни телефони, отколкото часовници и бижутерия.
Отделно мъжете се насочват главно към електрониката, докато жените предпочитат дрехите и детските видео игри.
Като цяло анкетираните в сайта декларират, че при избора на подарък за Коледа и Нова година се ръководят от конкретните нужди на техните роднини, приятели и познати.
Въпреки, че за 67% от потребителите качеството продължава да има определящо значение, 10% повече българи са заявили, че за тях най-важна сега е цената на съответния подарък.
Още новини за лични финанси в Pariteni.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!