Един румънец трябва да работи 24,5 минути, за да плати една бира, един германец само 3,7 минути, а средната европейска стойност е пет минути. Това показват данни от проучване на асоциацията на пивоварите в Румъния, съобщава агенция Медиафакс.
Макар че работят много над средното за Европа, за да купят една бира, румънците са сред първите по консумация на континента, отбелязва агенцията.
Със средна консумация от 90 л бира на глава от населението през 2012 г., Румъния заема шесто място в Европа, след Чехия, Австрия, Германия, Полша и Литва.
При положение че повечето бири са от 0,5 литра, за 180-те бири, консумирани ежегодно, един румънец трябва да работи повече от 73 часа.
Пазарът на бира в Румъния е нараснал миналата година със 7% на 18,2 млн. хектолитра, но все пак остава под историческия рекорд от 20,2 млн. хектолитра, достигнат през 2008 г.
Пазарът на бира се разви през последните 15 години след появата на големите пластмасови бутилки, които са много популярни в Румъния, посочва Медиафакс.
За миналата година е регистрирана най-голяма консумация на бирата в пластмасови бутилки (52,5% от пазара), следвана от бирата в стъклени бутилки (28,2%), кутийки (15,8%) и наливна (3,5%).
Износът е достигнал исторически нива - 230 000 хектолитра, което представлява 1,23 процента от местното производство. Вносът е бил 430 000 хектолитра, покривайки два процента от пазара.
Асоциацията на пивоварите в Румъния обединява пет големи компании Bergenbier, Heineken, Romaqua, Ursus и United Romanian Breweries Bereprod и една мини-бирария - Clinica de bere. Те доставят над 90% от консумираната на местния пазар бира - 16,6 млн. хектолитра за миналата година.
У нас по данни от края на 2012 г. в са произведени 4,82 млн. хектолитра пиво, което ни поставя на 16-то място в страните от ЕС.
По отношение на консумацията на бира на глава от населението в ЕС сме на 18 позиция, а по продажби на пиво сме на 14 място.През 2011 г. консумацията на пиво в страната отбелязва лек ръст спрямо предходните две години и достига 5,1 млн. хектолитра.
Все по-силна е преориентацията на продажбите от така наречения "студен" пазар (в заведения, извън дома) към "топъл" пазар, което силно намалява добавената стойност за индустрията, отчитат пивоварите.
Средната консумация на бира у нас за 2010 г. е била 67 л на глава от населението. Това е спад спрямо предходните години - през 2007-2008 г.,например, сме пили средно по 73-74 л.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!