"Победа" АД опроверга твърденията на италиански производители, че бисквитите "Навона" на компанията, произвеждани в България, са сред над 100 фалшификата на италиански маркови храни и напитки.
Марката "Навона" е регистрирана международна марка, собственост на "Победа", така че тя може да се разпространява свободно във всички страни от ЕС и не "фалшифицира" друга марка, съобщиха от компанията.
На Вести.бг бяха предоставени копия на Свидетелството за марка от Патентно ведомство на Р. България и на Сертификат за регистрация на международна марка от Световната организация за интелектуална собственост (WIPO).
С влизането на България в ЕС марката "Навона" е придобила статут и на марка на Общността, след публикация в официалния бюлетин на Ведомството за хармонизация на вътрешния пазар.
Вследствие на това тя се ползва със защита не само в споменатите страни в Сертификата за регистрация от Световната организация за интелектуална собственост, а и в страните от ЕС.
При справка в сайта за търговски марки в ЕС се вижда, че има само една регистрирана международна марка Navona и тя е българската.
Срещу регистрацията на марката ни няма подадени възражения от трети лица, нито някога са предприемани действия по отмяна на регистрацията, нито изобщо някога някой е предявявал каквито и да било претенции, посочиха от "Победа".
Освен това, на опаковката на бисквити "Навона" ясно е отбелязано, че те са произведени в България и по никакъв начин компанията не е претендирала, че продуктът е италиански, така че твърденията на Конфедерацията на средните и дребни италиански фермери нямат никакво основание.
Името на бисквитите съвпада с името на туристическа забележителност в Италия, но в света има редица продукти с наименования на географски обекти и забележителности на различни страни и използването им не е забранено, отбелязват още от компанията.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!