През първите три месеца на годината "Булгартабак холдинг" отчита намаляване на пазара на цигари в страната, са съобщили за БТА от холдинга.
Обективните фактори, които пряко влияят на свиването на пазара, са повишаването на акциза на цигари до 76 евро на 1000 къса и последвалото повишение на цените на дребно, което ще се усети най-силно от 1 април, както и контрабандата, нерегламентираният внос и продажбите на цигари без бандерол или с чужд бандерол, посочват от "Булгартабак".
Други причини за тази ситуация са изключително силната конкуренция на пазара на цигари в страната, икономическата криза, която влияе на покупателната способност на населението, както и водената в световен мащаб политика за борба и ограничаване на тютюнопушенето.
Продажбите на "Булгартабак" на вътрешния пазар от началото на годината не са много по-различни от прогнозираните.
Наблюдава се спад за първите три месеца спрямо същия период на миналата година, който е пропорционален на спада на общия бандеролен пазар в страната, се казва в съобщението.
От началото на годината има разместване на пазара, в момента той не е обективен и показателен за това, което предстои.
Всяка година при нов акциз се констатира "лутане" на пушача между различните марки, докато се намери балансът между качество и цена.
Засилва се интересът към рязания тютюн, заради по-ниската му цена.
Още по-сериозна динамика на пазара очакват в "Булгартабак" от 1 април.
Тогава изтича гратисният период за продажба на цигари със старите, по-ниски цени.
От холдинга отбелязват, че след първоначалния шок се надяват пазарът да се нормализира, но засега е твърде рано да се правят прогнози.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!