Се етките показват, че ефектът от премахването на биокомпонента върху цените на горивата би бил половин-една стотинка, а не шест-седем стотинки.
Това заяви днес министърът на икономиката и енергетиката Трайчо Трайков.
В такъв случай остава въпросът защо бензиностанциите продават дизела с
биокомпонент по-скъпо, засега няма отговор, отбеляза той.
Той припомни, че страната ни има поети
ангажименти за използването на процентно смесване на
конвенционалните горива с биосъставки и в сектора вече са
направени значителни инвестиции.
Темата се обсъжда, все още няма
окончателно решение, каза Трайков.
Мораториумът върху цените на горивата не е мярка, която да
реши кардинално проблема, коментира още
министърът.
По думите му се очаква да се разбере дали
предложението, направено от нефтената компания, ще сработи.
Всичко, което е в интерес на потребителите, си заслужава да се
опита, добави той.
Според него върху цените на горивата влияят обективни
фактори, сред които са цените на суровия петрол, таксите за
обработка, акцизът и ДДС.
Таксите за обработка трябва да са
максимално ниски и това е "черната кутия", която все още не
знаем какво представлява, посочи министърът.
Регулирането на цените на горивата от Държавната комисия за
енергийно и водно регулиране (ДКЕВР) не е невъзможно, но е
стъпка назад и не е за предпочитане, коментира
Трайков.
Искаме да има свободен пазар, не искаме да създаваме
допълнителни регулации и административни тежести, това ще доведе
и до необходимост от повече експерти в ДКЕВР, каза Трайков. По
думите му идеята не е обсъждана сериозно до момента.
Трайков: Премахването на биокомпонента от горивата ще има минимален ефект
Регулирането на цените на горивата не е невъзможно, но е стъпка назад и не е за предпочитане, смята министър Трайчо Трайков
29 март 2011, 21:34
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!