Собственици на маршрутки може да намалят цените след свързването на трасето на метрото от пл. "Света Неделя" до Националния стадион, пише в днешния си брой в. "24 часа" (24chasa.bg).
Официалното откриване на отсечката е на 7 септември, лентата очаквано ще пререже премиерът Бойко Борисов.
Така след неколкократно отлагане влакчетата вече ще се движат от ж.к. "Обеля" до ж.к. "Младост 1".
"Очакваме да има отлив на пътници, но какъв ще бъде той, ще стане ясно след поне седмица-две, след като тръгне новата линия на метрото...
След като са направи анализ какъв процент намаление на пътниците ще има, ще се обсъдят и мерките - дали да се намалят цените на маршрутките, да се увеличи броят им по линиите между "Люлин" и "Младост" или да пътуват с разписание, различно от това на метрото", казва за "24 часа" Петър Шопов от фирма "Сиси-Т".
Изданието отбелязва, че тя е един от най-големите играчи в сектора и държи девет линии в София.
От Столична община прогнозират, че с пускането на целия диаметър на метрото (Metropolitan.bg) движението ще се облекчи с 14%.
Мотрисите ще се движат през четири минути в пиковия час от 7 до 10 ч. и през пет и половина минути между 16.30 и 20 ч. Максималната им скорост е 80 км/ч.
Предвижда се пътникопотокът на ден да е 160-180 хил. души.
Цената на билета за метрото е 1 лв. След последното увеличение преди няколко години маршрутките возят за 1,50 лв.
Според плановете до 2012 г. трябва да са готови две линии от софийското метро. Експерти обаче смятат, че за това ще са нужни поне още две години, т.е. до 2014 г.
Вече се строят продължението на първия диаметър от "Младост 1" през "Младост 3" до бул. "Цариградско шосе".
Полагат се релсите по първите участъци от втория диаметър, който ще минава от надлез "Надежда" до бул. "Черни връх".
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!