Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) започва проверка на пазара на горива в страната.
Секторният анализ ще включи проучване на конкурентната среда на пазарите на производство и реализация на бензин и дизелово гориво в страната, както и причините, обуславящи повишението на цените на дребно.
Производството е образувано след писмо от министъра на транспорта Александър Цветков за сигнал от браншови организации в сектора на автомобилния транспорт.
Според подателите на сигнала покачването на цените на горивата не се дължи на обективни причини, а по-скоро на антиконкурентно поведение.
От антимонополния орган припомнят, че през юли 2009 г., след проучване на пазара на горивата от от 2005 г. до 2008 г., КЗК е постановила, че няма доказателства за наличие на картел.
Необходимо е да бъде събрана надеждна и съпоставима информация, която да обхване периода от 2008 г. досега, чрез което да се установят евентуални промени в поведението на компаниите в разглеждания сектор, се посочва в съобщението на КЗК.
Въпреки че през последните два дни цените на петрола паднаха заради решението на ОПЕК да увеличи квотите си за добив на петрол, цените на бензина у нас остават рекордни.
От началото на годината дизелът по бензиностанциите у нас е поскъпнал с около 40%
Само за последната седмица крайните цени на горивата са скочили с 20 ст. на литър, съобщи БНР.
Заради непрекъснатото покачване в цените и пасивната позиция на държавата,
българските превозвачи излизат на протести в четвъртък,
съобщиха от Националното сдружение на превозвачите. От там прогнозираха и фалити на една трета от фирмите до месец и половина, ако ситуацията не се промени.
Цените по бензиностанциите тази сутрин варираха между 2,57 и 2,61 лв. за дизела. Приблизително толкова струва и литър от основните бензини.
Поскъпването се регистрира всеки ден и то с по няколко стотинки, а последствията се калкулират за сметка на транспортния бизнес.
Неиздължени кредити, работа под себестойност и монополен натиск задушават превозвачите, коментира заместник-председателят на сдружението Красимир Лалов.
Ако държавата не постави под наблюдение монопола в лицето на единствената рафинерия и не освободи от акциз биогоривото в дизела, което е европейска практика, не след дълго огромна част от фирмите ще фалират, а на улицата ще останат стотици хиляди безработни, заяви Лалов.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!