И ма нарушения в отчитането на абонатите на "Енерго Про" - обявеният график на компанията не съвпада с реалното отчитане, тоест клиентите не са били уведомени за промени в отчитането. Това установи проверката на Държавната комисия за енергийно и водно регулиране и съобщи с публикувано в сайта на ДКЕВР официално съобщение.
То гласи:
"Държавната комисия за енергийно и водно регулиране (ДКЕВР) извърши проверка за отчитането и фактурирането на количествата електрическа енергия, съгласно действащата нормативна уредба 30.01.2015 г.
Бяха констатирани несъответствия между утвърдените от ДКЕВР Общи условия и тяхното прилагане от страна на лицензираните дружества „Енерго-Про Мрежи” АД и „Енерго-Про Продажби” АД.
Обявеният график за отчет на електроенергия в издадените за месец декември 2014 г. фактури не съвпада с реално извършения от дружеството междинен отчет.
Клиентите не са били своевременно информирани за промяната на графика, съгласно чл. 23, ал. 1 от Общи условия за достъп и пренос на електрическа енергия през електроразпределителната мрежа на „Енерго-Про Мрежи” АД.
В изпълнение на разпоредбите на Закона за енергетиката и нормативната уредба, на дружеството ще бъде връчен Констативен протокол."
Причина за проверката на ДКЕВР бе оплакването от страна на хиляди клиенти на електроразпределителното дружество "Енерго Про" във Варна и Русе заради свръхвисоките си сметки за ток, след като получиха по две фактури наведнъж.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!