Големи хранителни вериги нерегламентирано са координирали търговската и маркетинговата си политика.
Това се казва в определение на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК), публикувано днес.
Комисията е предявила твърдение за извършено нарушение от страна на "Метро Кеш енд Кери България" ЕООД, "Билла България" ЕООД, "Кауфланд България ЕООД енд Ко" КД, "ХИТ Хипермаркет" ЕООД, "Максима България" ЕООД и "Пикадили" АД.
Нарушението се състои в прилагане на общи механизми за координиране на търговската политика на пазара за доставка на стоки и на маркетинговата политика при осъществяването на промоции.
В хода на производството комисията е установила, че търговските вериги непряко са обменяли чувствителна информация.
Тя засяга доставни цени, договорени с едни и същи доставчици, както и маркетинговите стратегии на конкурентите.
Веригите са прилагали вертикални споразумения за определяне равнища на доставни цени и отстъпки, както и на размера на таксите за достъп до търговските площи.
Определението не подлежи на обжалване, пише в съобщението на комисията.
В срок от 60 дни страните имат право да предявят писмени възражения, както и да бъдат изслушани в открито заседание, се казва още в него.
След обсъждане на възраженията, предложенията и писмените доказателства, КЗК ще се произнесе по съществото на спора.
С предявяването на твърдение за нарушение не се налагат финансови санкции на нарушителите, а им се дава двумесечен срок да променят пазарното си поведение.
След изтичането му комисията ще реши дали взетите мерки са адекватни на тежестта на нарушението. Едва тогава, ако търговските вериги не са взели мерки, ще им бъдат наложени глоби.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!