Няма установени случаи на надписани сметки или неточни електромери при проверките, извършени от енергоразпределителното дружество "Енерго Про", съобщи компанията.
В началото на месец февруари компанията започна да проверява сметки за електроенергия на клиенти с консумация, отклоняваща се от обичайната за този период.
В проверките са били включени клиенти по два признака: 4500 клиенти с подадено възражение срещу висока януарска сметка и 500 клиенти, чиято консумация за месец януари, след направен анализ, е показала драстично отклонение от обичайното им потребление за същия период през последните три години.
Проверени са показанията и захранващата схема на електромера.
От "Енерго Про" съобщават още, че в случай на необходимост, електромерите на клиентите са проверявани и с еталонен уред, който установява точността на измерване на електромера.
Проверките са направени безплатно и в присъствието на клиента или на негов представител.
До момента са обработени 3650 жалби от клиенти за високи сметки за електроенергия и 500 клиента с нетипично отклонение в консумацията на електроенергия
На всички клиенти по проекта са извършени проверки на показанията и захранващата схема на електромера.
В допълнение на 438 клиенти специалисти на компанията са извършили проверки и на електромерите с еталонен уред.
В резултат на извършените до момента проверки с еталон в рамките на кампанията не е открит нито един електромер извън класа си на точност
Други 258 клиенти, избрани от компанията за проверка с еталон, са отказали с мотива, че са наясно с причината за високата си сметка, а именно реално по-голямото им потребление в този период.
Още икономически новини в Pariteni.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!