В ДКЕВР говорим върху възможността да изискаме информация и анализ от ЧЕЗ за вчерашната авария в столицата, обясни един от членовете на държавния регулатор Еленко Божков, предаде БГНЕС.
Българският потребител има право съгласно общите условия на договора, който има с ЧЕЗ да предприеме действия за защита на правата си, самите действия са описаните в общите условия, подчерта Божков.
Ако клиентите на ЧЕЗ се чувстват ощетени от аварията, могат да подадат съдебни искове, напомни той.
Вчерашната авария в електроразпределителната мрежа на ЧЕЗ в София не би трябвало да се квалифицира като форсмажор или непреодолима сила, убеден е Божков.
Доколко разбрах, аварията се е случила след заработване на защита в следствие на несиметричност в измерителни трансформатори, предизвикана от по-голямото натоварване на кабела в следствие на подготовка на ремонтни работи, добави той.
Обикновено под форсмажор се разбират непреодолими природни бедствия, но към форсмажорните обстоятелства спадат и редица обществени явления като стачки, например, поясни Божков и напомни, че БТПП издава сертификати за форсмажорни обстоятелства, ако някой ги изиска.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!