В ъзможност за извънсъдебно решаване на потребителските спорове, свързани с продажбата на стоки или предоставянето на услуги, предвидиха депутатите с промени в Закона за защита на потребителите.
Те са предложение на Министерския съвет и бяха одобрени на първо четене, като "за" гласуваха 68 народни представители.
Поправките позволяват претенциите да се гледат от орган за алтернативно решаване на спорове.
Заложено е и изграждането на онлайн платформа за същата цел. Тя ще предлага единен портал за достъп на потребители и търговци, които искат да решат проблемите по извънсъдебен път.
Срокът, за който алтернативният орган ще взима решение, няма да е по-дълъг от 90 дни от получаването на всички документи и доказателства, а страните не са задължени да ползват адвокат.
Предвидено е процедурата да е безплатна или с умерени разходи, както и да е лесно достъпна за двете страни.
Разглеждането на споровете е неприсъствено, което ще улесни участието на търговците и потребителите в работата на алтернативните органите и ще насърчи трансграничната онлайн търговия, обяснява в мотивите си вносителят.
Участието на страните в процедурата е доброволно и не ги лишава от възможност да търсят защита по съдебен ред.
В правомощията на министъра на икономиката е да преценява доколко органите, които желаят да бъдат признати за органи за алтернативно решаване на потребителските спорове, отговарят на изискванията на Директива 2013/11/ЕС.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!