Дрехите и обувките са на първо място сред най-често купуваните през интернет стоки. Всяка втора сделка е за тях, сочат резултатите от изследването на MasterIndex България 2011. Книгите и самолетните билети са на второ и трето място съответно като предпочитани за онлайн покупки.
Почти всички картодържатели в България – около 82%, използват интернет, а 33% от тях използват мрежата за купуване на нужните им вещи. Българските картодържатели продължават да бъдат много активни потребители на интернет и няма разлика между жените и мъжете. Столичани по традиция са най-активни в сравнение с потребителите от други райони на страната.
Хората между 35 и 44 години са най-активните картодържатели,
които използват интернет и правят плащания по интернет. Следват ги българите между 25 и 34 и 18 и 24 години (36% всеки), а възрастните ни сънародници са значително по-слабо активни. България показва обещаващо развитие по отношение на дигиталната култура, смята Мануел Алексе, регионален директор Балкани на компанията.
Повечето картодържатели, които пазаруват онлайн, го правят няколко пъти годишно - 34%, а средната честота за пазаруване в интернет е 19,5 пъти годишно, става ясно още от MasterIndex Bulgaria 2011. Най-предпочитаните места за онлайн пазаруване са международните търговци. 43 на сто от потребителите им се доверяват, докато родните онлайн търговци са предпочитани от една трета - 32%.
Всеки пети българин обаче няма предпочитания откъде пазарува през компютъра. Хората между 45 и 64 години демонстрират най-високо доверие към българските интернет търговци – в 42 на сто от случаите, а повече от половината картодържатели на възраст между 35 и 44 вярват най-много на международните търговци.
MasterIndex Bulgaria 2011 показа също, че 9% от картодържателите, които пазаруват онлайн, използват възможността да спестят пари, като се включат към груповото онлайн пазаруване.
Картодържателите, които използват групово пазаруване, най-често пазаруват ваучери за козметични процедури – 45 на сто, следвани от ваучери за екскурзии и ваканции - 35%, ваучери за вечеря - 15%, и автомобилни услуги - 5%.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!