Просрочените задължения за електроенергия на клиенти на ЧЕЗ достигат 88 млн. лева към края на първото тримесечие на годината.
От тях 52 млн. лева са задължения на битови потребители, а 36 млн. лева дължат стопанските клиенти на компанията, съобщиха от пресцентъра на дружеството.
Размерът на просрочените задължения бележи ръст в сравнение със същия период на 2010 г. Тогава общият обем на забавените плащания е 66 млн. лева, като от тях 41 млн. лева са просрочени задължения на битови клиенти, а 25 млн. лева - на стопански клиенти.
"Съзнаваме, че в голяма степен проблемът със забавените плащания е резултат от икономическата криза
и затрудненията, които изпитват голяма част от нашите клиенти. Факт е обаче, че принципът на равнопоставеност е не просто изключително важен, но е и наше задължение по закон.
Призоваваме нашите клиенти, които изпитват трудности със заплащането на натрупани задължения, да се обърнат към компанията за обсъждане на вариантите за разрешаване на казуса", каза Кремена Стоянова, изпълнителен директор на "ЧЕЗ Електро България".
ЧЕЗ напомня, че забавените плащания влияят пряко на паричните потоци на дружеството и когато са в значителен размер, могат да създадат опасност за плащанията към доставчиците.
През 2009 г. компанията въведе безплатната услуга "sms известяване",
която предупреждава клиентите минимум 2 дни преди преустановяване на захранването за неплатени в срок сметки (важно е да се вземе предвид, че услугата е валидна за фактури, издадени след датата на регистрацията за услугата).
Услугата е достъпна с sms с текст клиентския номер, за който се заявява, на кратък номер 170077 (само за абонати на М-Тел и Виваком), на уебсайта на ЧЕЗ www.cez.bg, както и в клиентските центрове на ЧЕЗ.
Абонатите на М-Тел имат възможност и за проверка на текущото си задължение за електроенергия с изпращането на един sms (без увеличение на цената, според тарифния план).
ЧЕЗ съветва клиентите си да актуализират контактите си за връзка, тъй като всеки потребител, който просрочи плащане, получава напомняне преди прекъсване по телефона, с писмо или sms.
Според утвърдените общи условия срокът за заплащане на дължимите суми е 10 дни след излизане на фактурата с месечните задължения.
В случай на просрочване компанията прилага последователно мерките "напомняне" и "преустановяване на електрозахранването".
ЧЕЗ предоставя на своите клиенти 12 начина за безкасово плащане, които потребителите могат да ползват, за да платят задълженията си.
Допълнителна информация за вариантите за плащане и предлаганите от ЧЕЗ услуги може да бъде получена денонощно на телефонната линия на ЧЕЗ 0700 10 010, както и на www.cez.bg.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!