Тази Коледа българинът е по-щедър при покупката на подаръци и е склонен да отдели с 40 лв. повече от миналата година.
Със среден бюджет за подаръци 280 лв., потребителите традиционно ще заложат на дрехи, електроника и детски играчки. Данните са от съвместно проучване на най-голямата платформа за онлайн търговия в България aukro.bg и сайта за сравняване на цени pazaruvaj.com.
С 10 на сто се е увеличил броят на потребителите, които ще избират подаръци и от интернет магазините, освен офлайн. Месец преди Коледа те са цели 79%, сочат данните от проучването. Потребителите изтъкват като основни предимства на онлайн магазините удобството да не се редиш на опашка, наличието на по-голям избор и конкурентните цени.
За 3/4 от анкетираните водещ мотив при покупка е качеството, докато само 18% смятат цената за определяща.
Наблюдава се и тенденция българите все по-често да търсят подробности за продуктите в интернет, преди да направят покупка, като тази Коледа 82% от анкетираните възнамеряват да използват световната мрежа именно с такава цел.
Почти половината отговорили ще се сетят, че е време за коледния шопинг максимум 2 седмици преди празника. Само една четвърт от всички свързват началото на предколедното пазаруване с празничните оферти и традиционни намаления. Близо половината от потребителите очакват да се справят с покупките за ден-два, а 1/4 са готови да отделят само няколко часа.
Един потребител планира да зарадва средно шестима свои близки и приятели, според проучването. Бюджетът на дамите е около 250 лева, докато мъжете са склонни да отделят близо 300 лева.
Любопитен е фактът е, че макар и с по-малко средства, жените планират да зарадват по-голям брой хора, отколкото мъжете.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!