60% от българските потребители са пазарували онлайн, а 99% са наясно с възможността да пазаруват в мрежата, показва проучване на Gemius, изготвено по поръчка на сайта за безплатни обяви Prodavalnik.com.
Проучването е направено сред 1100 интернет потребители в България на възраст 15-65 години, живеещи в големи, средно големи и по-малки градове.
Интернет се оказва най-популярният източник на потребителска информация за различни продукти. Над 50% от участниците в изследването споделят, че търсят информация за музика, книги, филми, туристически услуги и техника именно в мрежата.
Повече от 70% от участвалите в изследването изтъкват като основни причини в подкрепа на онлайн пазаруването възможността да спестят време и пари, да направят поръчката по всяко време, да получат доставката у дома, да се сдобият с трудно откриваеми стоки, да участват в промоции и в крайна сметка - да пазаруват на цени, по-ниски от тези, в традиционните магазини.
Възможност потребителят да сравни цените на различните магазини при купуването на стоки онлайн и да избере най-ниските дава сайтът Sravni.bg.
Българинът е готов да отдели все по-голяма сума за покупки през интернет
За 20% от анкетираните средната цена на покупката е между 26 и 100 лв., а при други 20% - от 101 до 250 лв.
Сред най-популярните продукти, закупени онлайн, са дрехите и бижутата, както и книги, музика и филми, козметика и спортно оборудване.
Стимул за преобладаващата част от анкетираните жени са специалните оферти и отстъпки, както и по-атрактивното и пълно представяне на продуктите, тяхното голямо разнообразие, съчетани с по-бърза доставка.
Като цяло, мъжете са по-активни купувачи в онлайн пространството, като най-често пазаруват уреди и електроника. Мъжете са и по-активни онлайн продавачи.
Според българския онлайн купувач най-добрият начин на плащане е наложеният платеж - 50% от тях искат задължително да видят стоката, преди да платят за нея.
6% от анкетираните купуват продукти през мобилния си телефон, като жените са по-активни в това.
Типична честота на закупуване на стоки онлайн чрез мобилен телефон е "няколко пъти в годината", посочена от един от трима анкетирани.
Само 17% се възползват от мобилната онлайн търговия редовно - няколко пъти на месец или по-често. Стойността на покупката, заплатена по този начин, надхвърля 50 лева при една четвърт от анкетираните.
Проучването показва още, че над 40% от българите нямат против да пазаруват употребявани стоки онлайн.
Близо половината от българските мъже са готови да си купят онлайн употребявани стоки, предложени чрез обяви от потребители. При жените, всяка трета потребителка пазарува стоки втора ръка в мрежата.
Мъжете в изследването заявяват, че купуват по обява най-често техника, принадлежности, свързани с хобита и предмети с антикварна и колекционерска стойност. Жените се интересуват повече от изгодни покупки на дрехи, бижута, обувки и аскесоари втора ръка.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!