О бследваме вариантите за концесия за Летище София, заяви днес министърът на транспорта Ивайло Московски на блиц контрол в ресорната парламентарна комисия.
"Подкрепяме привличане под каквото и да е форма за участие на частен капитал за модернизация и изграждане на публично-транспортна инфраструктура. Правили сме го преди, продължаваме и сега. Поради тази връзка изпълняваме концесионен план, който включва редица обекти, един от който е и Летище София", каза Московски.
Той обясни, че дори и да се стигне до концесия на софийската аерогара, тя ще бъде съгласувана първо с ЕК и Европейската инвестиционна банка. Ако се прибегне до концесия, със сигурност ще е по-успешна от тази на Варна и Бургас, зарече се министърът.
"Летище София, въпреки че е на печалба, вероятно до броени седмици ще приключи арбитражното дело срещу него, заведено през 2005 г. от Кувейтски фонд и летището трябва да плати 42 млн. долара. Освен това летището има 27 млн. лв., които са блокирани в КТБ. Освен това държавата дължи над 60 млн. лв. на летището", информира Московски.
Той е убеден, че няма нищо ненормално да се върви към търсене на инвеститор, който да развива аеропорта, тъй като държавата нямала възможност да отдели средства за инвестиции в Летище София.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!