Попфолк гигантът "Пайнер Медиа" е спечелил безвъзмездно финансиране от 1,9 млн. лв. по ОП "Конкурентоспособност" за модернизация на оборудването си.
Това става ясно от сайта на информационната система на еврофондовете ИСУН, където се вижда, че ЕС оценява доста високо приноса на чалгата за ръста на българската икономика.
Общата стойност на проекта е 3,2 млн. лв., като 1,9 млн. от тях се осигуряват по програмата за конкурентоспособност, а останалите - от "Пайнер Медиа", чийто собственик е Митко Димитров, известен и като Митко Пайнера.
Компанията му е собственик на музикалната телевизия "Планета", по която се излъчват най-вече клипове на изпълнители с договор с "Пайнер".
Проектът е стартирал на 23 юли 2012 г. и трябва да завърши на 23 април 2013 г., но до момента по него не е изплатен нито лев от еврофондовете.
В описанието на проекта на сайта на ИСУН се казва, че с реализирането на проекта "Пайнер Медиа" ООД цели да постигне устойчив икономически растеж и запазване на лидерските си позиции в подготовката и реализирането на качествен медиен и музикален продукт не само на родния, но и на международните пазари, в които телевизия "Планета" се излъчва.
Чрез повишаване качеството на предлагания продукт "Пайнер Медиа" ООД ще съумее да привлече значителен брой нови зрители, да вдигне рейтинга си, като това ще доведе до увеличаване на приходите от реклама.
Проектът ще доведе и до разкриването на нови работни места и ще допринесе за развиването на българската икономика, пише още в описанието му.
"Пайнер Медиа" не е единствения представител на развлекателната индустрия у нас, получил финансиране по "Конкурентоспособност", но никоя друга компания не е получила финансиране в такива големи размери.
Рекордните 13,9 млн. лв. ще бъдат разпределени между избрани електронни медии тази година за популяризиране на седем от оперативните програми (ОП) на ЕС,
както става ясно от писмения отговор на министъра по европейските въпроси Томислав Дончев до депутата от "Синята коалиция" Ваньо Шарков, припомня БГНЕС.
Сумата ще набъбне, тъй като в справката не са включени парите за реклама на най-щедрата програма - за развитие на селските райони, подопечна на земеделското министерство.
Това е най-крупната сума, раздадена в рамките на една година от 2009 г., показва сравнението на данните. През 2012 г. за този род дейност са похарчени 8,5 млн. лв.
Щедрото финансиране на медиите рискува да ги постави в деликатно положение спрямо управляващите от ГЕРБ в година, когато се провеждат оспорвани парламентарни избори.
Т. нар. комуникационен план за информация и публичност е задължителен за всяка европейска програма и представлява 0,6% от общата й стойност.
От 2009 г. до ноември 2012 г. медиите са получили 25 млн. 730 хил. лв. по 9 оперативни програми на ЕС, сочи справката от ведомството на Томислав Дончев.
Най-много пари тази година ще бъдат разпределени по ОП "Техническа помощ" и "Околна среда" - съответно 3,4 млн. лв. и 3 млн. лв.
Програмата за развитие на човешките ресурси към социалното министерство ще даде на медиите 2,3 млн. лв. За 2013 г. разходите за информационни кампании по ОП "Конкурентоспособност" са в размер на 1,9 млн. лв.
С 1,4 млн. лв. за тази година разполага и ведомството на Лиляна Павлова по програма "Регионално развитие". Още милион лева ще бъдат дадени на медиите по програма "Административен капацитет", става ясно от справката на министерството по европейските въпроси.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!