Еп пертите в София и Берлин ще трябва да разработят
нов план за погасяване на дълга към Германската кредитна банка за
възстановяване.
Министърът на транспорта Ивайло Московски договори днес в Берлин намаление на дължимата от БДЖ сума за тази година, съобщи БНР.
Опасността електрически мотриси да бъдат запорирани все още не е
отминала, стана ясно след срещата на Московски със заместник-министъра на
икономиката на Германия, съобщи Московски.
Става дума за 25 електрически мотриси "Сименс Дезиро", които са половината от най-новите влакове на БДЖ, и за които е теглен заем.
В интервю за "Хоризонт" Московски заяви, че България ще трябва да
плати 15 млн. евро до края на годината, за да не бъдат запорирани мотрисите.
"Разговорът премина доста конструктивно. По отношение на срока не
успяхме да получим отсрочка, но по отношение на сумата успяхме да я намалим на
половина", уточни той.
Просрочените задължения, които трябва да се платят до края на
годината, са в размер на 24 млн. евро.
Колегите от Германия не са склонни на
никаква отсрочка в сроковете, но се съгласиха сумата да се намали на половина, каза министърът.
Дружеството няма от къде да осигури парите, но ще разговарям с премиера и Симеон
Дянков, добави той.
Структурите на КНСБ и КТ "Подкрепа" в БДЖ и НКЖИ
призоваваха в обръщение да бъде
даден
отпор срещу "т.нар. реформа,
от която хиляди ще загубят работните
си места и ще бъдат намалени и без това ниските доходи".
След двудневни преговори между стачните комитети в НКЖИ и
БДЖ "Пътнически превози" и БДЖ "Товарни превози", от страна на мениджърските екипи се предлага намаление на доходите чрез
намаляване на доплащането за всяка прослужена година от 1% на 0,6%, намаляване на изплащаните суми за
пропътуваните километри от 2,7 стотинки на 1 стотинка.
Предлага
се още намаляване на доплащането на нощен труд от 42%
върху часовата ставка на 25% за целият персонал, обясняват синдикатите.
Само тези намаления, предлагани от мениджърските екипи в
превозвача и инфраструктурата, ще доведат до реално намаление на
доходите на всеки железничар с от 15 до 23 процента, посочват от
синдикатите.
Пресслужбата
на КНСБ съобщи днес, че
синдикатите в БДЖ са сезирали Главната
инспекция по труда,
подчинената на Министерството на труда за това, че работодателят прилага локаут.
Според закона това се наказва с глоба от 50 до 200 лв., ако "не
подлежи на по-тежко наказание".
Профсъюзът отбелязва, че
ръководството на железопътната компания преди два дни реши да спре 30 влака заради допълнителната загуба на
клиенти в резултат на предприетите стачни действия, както и искането на банките
кредитори за ясни реформи и освобождаване на паричен ресурс за погасяване на
просрочените задължения.
Синдикатите обаче се позовават
на член от Закона за уреждане на колективните трудови спорове, според който
"след обявяване на стачката и през времето, докато трае законна стачка,
работодателят не може да преустановява дейността на предприятието или на част от
него и да уволнява работници с цел да предотврати или преустанови стачката или
да осуети удовлетворяването на предявените искания".
Железничарите са изпълнили своя ангажимент по време на стачката - да осигурят
над половината от обема на превозите и задоволително обслужване на населението, уточняват от КНСБ.
Нов план за дълга на БДЖ към Германия за 2011 г.
Синдикатите в БДЖ сезираха Главната инспекция по труда, че работодателят прилага локаут
2 декември 2011, 13:33
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!