"Самсунг” (Samsung), "Адидас“ (Adidas), "Нокиа“ (Nokia), "Сони“ (Sony), "Ел Джи" (LG), "Кока-кола“ (Coca-Cola), "Нивеа“ (Nivea) и "Найк“ (Nike) са марките, които присъстват най-силно в съзнанието на българския интернет потребител според проучване на "Гемиус“. Те са най-често споменаваните марки с добра цена, с добро качество и такива, които се срещат най-често в интернет.
Интернет проучването е проведено онлайн сред 1670 български интернет потребители на възраст 20-59 години на два етапа-предварително и същинско изследване. Данните са събрани по метода CAWI (компютърно-асистирано уеб интервю), при който "Гемиус“ визуализира покани за участие в изследването на случаен принцип под формата на поп-ъп прозорци в избрани медии. След това данните се претеглят по пол, възраст и честота на използване на интернет спрямо резултатите от омнибусно изследване, с което се гарантира тяхната представителност.
Въпреки че българските марки не се срещат често сред водещите, някои все пак заемат добри позиции. Така например крем “Здраве” е в топ 3 на водещите марки козметични продукти. Като безспорен лидер в същата категория се откроява "Нивеа". В банковия сектор най-добри резултати показва банка ДСК, следвана от УниКредит Булбанк.
Водещите автомобилни марки са "Мерцедес Бенц“ (Mercedes-Benz) и Бе Ем Ве (BMW). "Самсунг“, "Нокиа“ и "Сони“ са най-добре познати сред българските интернет потребители марки, произвеждащи IT продукти. Като водеща марка в категорията на телекомуникационните компании респондентите определят "Виваком“, следвана от "Mтел“ и "Глобул“. Лидер сред фармацевтичните компании е "Байер“ (Bayer), а челната позиция в категорията на аудио-визуалната и електронна техника си поделят "Сони“ и "Самсунг“.
Качеството, надеждността и цената са най-важните характеристики, които една марка трябва да притежава, за да заема водеща позиция, смятат българските интернет потребители. Като марка с най-добра цена те открояват "Самсунг“ (13%). Веднага след нея се нареждат „Адидас“ (с 11% от споменаванията) и "Найк“ (със 7%). “Адидас” (14%) и "Самсунг“ (13%) са на първите две места по възприятия за качество. На трета позиция е "Сони“ с 12%.
Най-често срещаните марки в интернет са "Самсунг“ (17%) и "Адидас“ (14%), следвани от “Найк” със 7%. Собствен сайт и възможност за онлайн покупка са двете най-често споменавани твърдения, когато става дума за доказателства, че една марка присъства в интернет пространството.
Онлайн присъствието повлиява позицията на марките сред водещите, като това е най-силно при фармацевтичните компании и ИТ продуктите, разкриват още данните на "Гемуис“. В малко по-малка степен същото се отнася и за телекомуникационните компании, както и за марките от категорията на аудио-визуалната и електронна техника.
"Гемиус“ е бизнес консултантска компания, предоставяща решения в областта на маркетинговите проучвания, данни и препоръки при онлайн управлението на рекламни кампании, като засяга уебсайт мониторинга и анализ на профила на интернет потребителите.
"Гемиус“ работи на 30 пазара в Европа, Близкия Изток и Африка. Със своите местни офиси в повечето държави, компанията си сътрудничи с браншовите организации, посветени на глобалното, както и на местното развитие на интернет пазара. "Гемиус“ изпълнява своите проучвания, базирайки се на своя собствена методология и технологична инфраструктура. В компанията работят около 300 експерти, включително ИТ специалисти, математици, социолози и психолози. Месечно се анализират 300 милиарда събития, настъпващи при виртуала реалност, например имперсии и кликвания, направени от интернет потребителите. Проучванията на компанията са извършени при стриктно спазване на ICC/ESOMAR интернационален код на поведение.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!