Американският технологичен гигант "Епъл" (Apple), чието производство са популярните айФон (iPhone), айПад (iPad) и айМак(iMac), изпревари водещата интернет търсачка "Гугъл" (Google) и стана най-скъпата марка в света.
Това сочи публикуваноо днес изследване на рекламния гигант Дабъл ю Пи Пи (WPP), цитирано от "Блумбърг".
Стойността на марката е скочила с 84 % през изминалата година до 153,3 млрд. долара, съобщи "Милуорд Браун" (Millward Brown), подразделение на Дабъл ю Пи Пи.
Марката "Гугъл" е изгубила 2 % до 111,5 млрд. долара, слизайки от върха, на който беше четири години, а технологичната група "Интернешънъл бизнес машинс" (IBM) бележи силен растеж от 17 на сто, заемайки третото място, преди "Макдоналдс" (McDonald's).
Операторът на най-големия сайт за социално общуване в света
"Фейсбук" (Facebook) е отчел най-силния скок от цели 246 %
в стойността на марката, която се е наредила на 35-о място с 19,1 мрд. долара, сочи изследването.
"Байду" (Baidu), китайският конкурент на "Гугъл", е на 29-апозиция с втория по големина скок - 141 % до 22,6 млрд. долара.
Дванайсет от водещите 100 марки в света са от Китай, начело с "Чайна мобайл" (China Mobile) на 9-о място и "Индъстриъл енд къмършъл банк ъф Чайна" (Industrial & Commercial Bank of China) на 11-а позиция.
Американската компания за електронна търговия "Амазон" (Amazon), която е на 14-о място в класацията, е изпреварила търговската верига "Уолмарт" (Walmart Stores), станала най-скъпата марка в търговията на дребно със завояваното15-о място в общата класация.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!