Пл лежащата инфраструктура на "Дунав мост 2" ще бъде завършена
до края на юни, а мостът
при Видин - Калафат - до ноември, съобщи Галина Василева - директор "Координация на
програми" в Министерството на транспорта, информационните
технологии и съобщенията.
Управляващия орган на европейската оперативна програма "Транспорт" организира в Белоградчик семинар на тема
"Проекти, финансирани по ОП "Транспорт", които ще се реализират
в Северозападна България".
До момента изпълнението на прилежащата инфраструктура е
завършена над 90 процента, а мостът Видин - Калафат -
72 процента.
Цялата безвъзмездна финансова помощ ще бъде усвоена,
твърдят експертите. Според
тях засилването в работата по цялото направление на транспортен Коридор №4 е приоритет за Европейската комисия и България полага
усилия, за да има готови проекти, които да предложи след 2014
г.
След завършването на "Дунав мост 2" се очаква
трафик от над 100 хил. превозни средства още през първата
година.
Това са транспортните средства, които в момента преминават
през двата ферибота при Видин и Оряхово и които се очаква да
предпочетат моста след неговото завършване. Инфраструктурата на
страната трябва да е готова да поеме трафика, който очакваме да
отбелязва постоянен ръст през следващите години.
До края на програмния период за европейско финансиране 2007-2013 г. ще бъдат
изпълнени инфраструктурните проекти "Обходен път на Монтана",
"Обходен път на Враца" и "Модернизация на участък от пътя
Враца-Ботевград".
Обходният път при Монтана е на стойност 49
млн. лв. и до август т.г. се очаква разрешението за строеж. Срокът за изпълнение на този проект е 22
месеца.
През юни ще бъде получено и разрешението за строеж на
обходния път на Враца, който трябва да бъде завършен в срок 20
месеца.
Модернизацията на пътя Враца - Мездра - Ботевград ще
започне през втората половина на 2012 г. и с план да завърши през
2014 г. Със завършването на този участък ще бъде осигурена
нормална пътна връзка между Враца и автомагистрала "Хемус".
Национална компания "Железопътна инфраструктура" представи в Белоградчик
най-мащабния железопътен проект, който се подготвя в България.
Това е трасето Видин - София. В момента се работи по
направлението Руска Бяла - Видин, което ще бъде разделено на
пет участъка, като тяхната прогнозна стойност е около 2,5 млрд
лв.
Експертите от компанията се надяват, че след 2014 г.
страната ще разполага със средства, за да започне изграждането
на част от тях.
На форума е бил обсъден проблемът с преминаването на
линията през гр. Враца и искането на местната общественост
железницата да минава през тунел под земята. От НКЖИ са
обяснили, че това означава оскъпяване с над 150 млн. евро,
които трудно могат да бъдат обосновани пред Европейската
комисия, а в условията на криза страната не може да осигури
подобно финансиране.
Над 90% е готова инфраструктурата на "Дунав мост 2"
Изпълнението на прилежащата инфраструктура е завършена над 90%, а мостът Видин-Калафат - 72%
3 април 2012, 16:40
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!