С индикалните организации на железничарите подготвят национален протестен митинг на 17 януари на гара Горна Оряховица, съобщи за БТА Дечко Гърков, председател на синдикалната организация в Горна Оряховица.
По думите протестът е срещу решението на ръководството на БДЖ за спиране на 38 пътнически влакове в цялата страна.
Очаква се митингът да бъде подкрепен от граждани и железничари от цяла Североизточна България, която е най-засегната от съкращаването на влакови композиции, каза той.
Гърков припомни, че спирането на влаковете ще доведе до съкращение на 1500 служители и железничари от системата на "Пътнически превози".
Той отбеляза, че от няколко дни в Горнооряховския железопътен район се събират и подписи против спирането на влакове. Към момента са събрани близо 7000 подписа. Те ще бъдат изпратени с протестна декларация до министъра на транспорта и Народното събрание.
По-рано днес около 50 души - граждани, синдикалисти и служители в БДЖ протестираха на гарата в Габрово заради спирането на влакове по направленията Габрово - Царева ливада и Горна Оряховица - Плачковци
По думите на началника на гарата Илиян Георгиев по направлението Габрово - Царева ливада са спрени 10 влака, които са половината от движещите се по тази линия. Спрени са и още няколко влака, които правят връзка с Плачковци, Горна Ораховица и Стара Загора.
Гражданите изразиха мнението си, че спрените влакове са били евтино и удобно превозно средство за ученици, студенти и за работещи.
Най-зле на работещите и на учещите ще се отрази спирането на сутрешните и на вечерните влакове. Хората посочиха, че сега последният влак по направлението Габрово - Царева ливада ще тръгва в 17,52, а досега по това направление е имало транспортни курсове до 22,30 ч.
От БДЖ аргументират спирането на влакове с липсата на средства. Според превозвача ако не бъде намален броят на движещите се пътнически влакове, "БДЖ - Пътнически превози" ЕООД ще приключи 2015 г. със загуба от над 44 млн. лева. От БДЖ прилагат отчети за приходите и разходите на дружеството, като очакват и приемат всякакви аргументирани предложения по темата как пътническите жп превози да функционират нормално с годишна субсидия от 140 млн. лв без редуциране броя на влаковете и персонала.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!