Германският автомобилостроителен гигант "Фолксваген" съобщи, че продажбите му за 2010 г. бележат растеж от 13,5% и за първи път превишават 7 млн. единици, за което е допринесло търсенето в Китай и САЩ, предаде Асошиейтед прес.
Фолксваген посочи, че доставките на групата за миналата година възлизат на 7,14 млн. спрямо 6,29 млн. година по-рано.
За декември групата, която включва марки като "Ауди", "Шкода"и "Сеат", е отчела още по-силен растеж - 22,8% на годишна основа. Миналия месец са били продадени 545 хил. коли.
В Китай продажбите на "Фолксваген" за цялата година са скочили с 37,4% до 1,92 млн. автомобила, изпреварвайки доставките в Западна Европа, където е отчетено повишение с 11,6% до 1,85 млн. Доставките за САЩ са се увеличили с 20,9% до 360 300.
Огромен растеж се наблюдава в Индия, където продажбите за 2010 година са скочили с цели 181% до 53 500 бройки.
В Детройт - преди откриването на автомобилното изложение - "Фолксваген" разкри името на новия си седан, предназначен за американския пазар.
Дългоочакваният модел ще се казва доста традиционно за марката - "Пасат", макар че е съвсем различен модел от европейския си събрат. Приликата между тях е в стила, но американския модел няма нито един външен панел, който да е общ с европейския. Осен това е и доста по-голям на размер.
"Американският "Пасат" е ключов елемент от стратегията за увеличаване на продажбите и изместване на японската компания "Тойота" от лидерската позиция в световен мащаб, коментира Франс прес.
Превозното средство, което досега бе назовавано като "нов средно голям седан", ще се произвежда в новооткрития завод в Чатануга, щата Тенеси, в който групата инвестира 1 млрд. долара.
Този автомобил, който ще излезе на пазара в средата на август, ще струва около 20 хил. долара, посочва АФП.
БМВ също обяви, че миналата година продажбите не нейни автомобили са се увеличили. Ръстът е с 13,6 процента, като най-голям е бил той в Китай. За 2011 година групата прогнозира рекордни равнища, предаде Асошиейтед прес.
Компанията посочи, че световните продажби на автомобили от марките БМВ, "Мини", "Ролс-Ройс" възлизат на 1,46 млн. спрямо близо 1,29 млн. през 2009 година.
От основната марка БМВ са продадени 1,22 милиона автомобила - увеличение от 14,6%.
Иън Робертсън, който е член на борда на директорите на БМВ, заяви, че очаква продажбите да превишат 1,5 милиона през 2011 година, "поставяйки нови рекорди за групата".
През декември компанията е продала 141 358 коли - с 14,2% повече, отколкото през същия месец на 2009 година.
В Китай продажбите бележат скок от 59,5 на сто за декември и 86,7 процента за цялата година.
На американския пазар отчетеният растеж за миналия месец е 16,9 процента повече, а за 2010 година - 9,9 процента.
Френският автомобилопроизводител "Рено" също обяви резултатите си за миналата година. Според данните продажбите му са нараснали с 14% до рекордни равнища - отново до голяма степен благодарение на силното търсене на нововъзникващите пазари, предаде Асошиейтед прес.
През 2010 г. компанията е продала 2,6 млн. превозни средства - повече от всякога и от прогнозата на ръководството - като растеж е отчетен във всички географски региони.
През 2009 година продадените коли бяха 2,3 млн.
"Рено" съобщи, че ще продължи да преследва растеж на "пазарите в подем" извън Европа.
Френският автомобилопроизводител допълни, че ще пусне серията си електрически коли през втората половина на годината.
В последно време компанията е засегната от случай на заподозрян промишлен шпионаж, чийто обект, по думите на френския министър на промишлеността, изглежда е програмата за електрически автомобили на "Рено".
Френската автомобилостроителна компания и японският й партньор "Нисан" инвестираха 4 млрд. долара в разработване на електромобили, припомня АП.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!