С лужебното правителство се е запознало с доклад на министъра на финансите относно базов сценарий и основни допускания за разработването на проекта на държавния бюджет за 2015 г. и на актуализираната средносрочна бюджетна прогноза за периода 2015-2017 г., съобщи пресслужбата на кабинета.
Документът представя изпълнението на предвидените в бюджетната процедура за 2015 г. дейности.
В рамките на правомощията на настоящото правителство и в условията на въздействие на външни и вътрешни неблагоприятни събития, Министерството на финансите е подготвило базов сценарий на фискалната рамка за периода 2015-2017 г., се казва още в съобщението.
В него са отразени ефектите от неотложната актуализация на бюджета за 2014 г. и променените очаквания за макроикономическото развитие през следващите години.
В процеса на подготовката на бюджетните разчети за периода 2015-2017 г. са били ангажирани всички министри, както и останалите първостепенни разпоредители с бюджет. Те са предоставили информация за финансовото състояние на системите и необходимостта от осигуряване на финансиране от бюджета на основните публични услуги.
През 2015 г. се прогнозира забавяне на реалния растеж на БВП до 1,2%. За 2016 г. и 2017 г. се очаква ускоряване на икономическия растеж - достигане на нива, съответно 2% и 2,5%, в резултат на по-благоприятна вътрешна и външна среда.
Целите за дефицита по консолидираната фискална програма (КФП) за 2015 г. са 3% от БВП, за 2016 г. - 2,5% от БВП, за 2017 г. - 2% от БВП. Разчетите за приходите и помощите по КФП за периода 2015-2017 г. показват относително постоянно ниво спрямо БВП с тенденция за леко понижаване в границите на 36,8-36,2% от БВП.
Съобразено със заложените цели за дефицита по КФП, свързани с мерки за фискална консолидация и очакваното ниво на приходите за периода 2015-2017 г.,
възможностите за финансиране на публични разходни политики са ограничени в рамките от 39,9% от БВП през 2015 г. до 38,2% от БВП през 2017 г.
Политиката по управление на държавния дълг ще продължи да бъде насочена към осигуряване на необходимите средства за финансиране на държавния бюджет и рефинансиране на дълга в обращение като пряко следствие от нуждите за покриване на падежиращия се дълг, бюджетните дефицити, поддържане на определени нива на фискалния резерв, както и при необходимост от осигуряване на средства за ликвидна подкрепа.
Базовият сценарий и основните допускания за разработването на проектобюджета за 2015 г. и актуализираната средносрочна бюджетна прогноза за 2015-2017 г. са добра основа, върху която бъдещото правителство може да извърши необходимите според него промени, реализирайки своята визия за развитието на публичния сектор в следващите три години, се посочва в прессъобщението.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!