Р ешението е взето и влиза в сила на 10 декември, а на 15 декември се очаква да започне разпространението на новите винетни стикери, категорична бе и днес регионалният министър Лиляна Павлова след заседанието на Министерския съвет.
Винетките не са задължителни, тъй като не са данък или задължителна такса, припомни тя.
"По желание е. Който желае може да си закупи от новите стикери, който не желае - може да не си закупи и да не ползва пътищата."
Годишната винетка за 2015 г. ще важи до януари 2016 г. Освен това до края на декември могат да се купят винетки по старите цени.
Новите стикери ще бъдат представени в понеделник в сградата на АПИ.
Тежкият терен на около 60-километров участък от АМ "Хемус" увеличава стойността
за изграждането на магистралата, коментира още днес министър Павлова в отговор на въпрос защо цената на скоростния път в отсечката от Ябланица до разклона за Ловеч се е увеличила над индикативната.
Индикативните стойности са правени 2013 г. по предварително обявление без наличие на детайлно проектиране, а сега е налице реалният проект, на база на който компаниите преизчисляват своята финансова оферта, обясни тя.
Трасето от 60 км е с тежък терен и включва над 3 км тунели и над 10 км виадукти, от типа на "Струма", добави министър Павлова.
До края на декември трябва да има избор на изпълнител, но процедурата е обявена под условие за осигуряване на финансов ресурс. Ако ще сключваме този договор, трябва да имаме мандат от парламента и осигуряване на финансиране от над 700 млн. лв., обясни Павлова.
Тя напомни, че строителството на този участък от магистрала "Хемус" излиза извън мандата на настоящето правителство, тъй като ще се строи до 2020 г.
По отношение на магистрала "Струма"
тя отбеляза, че има подписан договор за участък от около 20 км между Кресна и Сандански и за 12 км от Благоевград до Крупник.
Обявили сме процедурата за тунела на "Железница" и с остатъка от средствата трябва да направим самото дефиле, каза още министърът.
По думите й старият вариант е бил с цена от над 1 млрд. лева. При новото трасе, за което се прави обществено обсъждане, се разглеждат два алтернативни варианта. Те не включват един дълъг тунел, а комбинация от тунели, сложни съоръжения, включително и преминаване на две нива.
Затова не можем да кажем каква ще е индикативната стойност, защото сме на първи етап на идейно планиране, обясни министър Павлова.
Казусът с по-добрите пътища и по-скъпите винетки е като този с яйцето и кокошката – или събираме по-високи такси и поддържаме пътната мрежа, или не, категорична бе преди дни и в студиото на „Здравей, България” регионалният министър Лиляна Павлова.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!