За първи път от 30 години българските железници купуват нови спални вагони.
Това заяви министърът на транспорта Ивайло Московски в Турция по време на представянето на първите 12 нови спални вагони, произведени в завода на турската фирма "Тювасаш", край Адапазаръ.
"С доставката на тези вагони поставяме началото на поетапното обновяване на подвижния състав в българската железница и модернизацията на този толкова важен транспорт", каза още министър Московски.
Той подчерта, че стратегическата инвестиция, която дълго е била отлагана, е направена въпреки тежката икономическа ситуация и мерките по съкращаване на разходите.
Спалните вагони са част от общо 30-те, които бяха поръчани в края на 2010 г.
"Новият подвижен състав ще пристигне в България поетапно до края на юни, като през юли се очакват още осем вагона, а до края на годината ще разполагаме с всичките 30 вагона", заяви министър Московски.
Той съобщи, че очаква през юли модернизираната част от жп линията Пловдив - Свиленград да бъде пусната в експлоатация.
Трасето позволява скорост от 160 км/ч и е много важно за търговския обмен и връзките между България и Турция. По това трасе ще бъдат направени и последните тестове на вагоните.
До края на годината очакваме да бъдем готови с другата отсечка по това направление - от границата ни до Свиленград, каза още министърът.
БДЖ са закупили за последно нови спални вагони през 1982 г., а нови седящи вагони - през 1987 - 1988 г.
Договорът за производство на 30 нови спални вагона, сключен между "БДЖ - Пътнически превози" ЕООД и фирма "Тювасаш", е подписан през декември 2010 г. и е на стойност 63 млн. лева.
Всеки вагон разполага с 10 спални кабини с по три легла. Подвижният състав е оборудван с душ, санитарен възел и помещение за предлагане на топли и студени напитки. Пет от вагоните са пригодени за обслужване на трудноподвижни лица.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!