Т рудно ще бъде дружеството БДЖ да излезе на печалба в края на тази година, но се водят усилени преговори с кредиторите на държавния превозвач за разсрочване на задълженията му.
Това каза пред журналисти Християн Кръстев, изпълнителен директор на "Холдинг БДЖ".
Кръстев участва в състоялия се днес обществен съвет по железопътен транспорт в Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията.
Преговорите с банките кредитори на БДЖ текат в момента в Брюксел, има сближаване на страните и може би до няколко седмици ще има подписване на договор за разсрочване на кредитите, прогнозира Кръстев.
Кредиторите нямат интерес да фалират БДЖ, никой не работи в тази посока,
добави той. От 15 септември ще има нов график на движение на влаковете, обяви още Кръстев. Очаква се той да реши проблема с големите закъснения и липсата на връзка между отделните влакови линии.
Новият график предвижда възстановяване на спрените влакове, увеличаване на влаковите състави и свързване на големите гари с малките линии.
Кръстев увери, че не се предвиждат съкращения на служители на холдинга. На мястото на тези, които се пенсионират няма да бъдат назначавани нови хора.
Общо 186 вагона от влаковия състав се ремонтират на територията на България и ще бъдат включвани поетапно, каза изпълнителният директор на БДЖ.
Петър Бунев, председател на синдиката на железничарите към КНСБ, коментира пред журналисти, че все още не е отминала опасността от обявяване на БДЖ във фалит
В доклада на Световната банка за оздравяване на дружеството не се говори за нищо друго освен за фалит, каза Бунев. Въпросът е в момента да се получи разсрочване на задълженията на БДЖ от кредиторите и да се намерят средства за погасяване поне на част от задълженията, каза синдикалистът.
Според Бунев пари могат да се намерят, включително и от вътрешни резерви на БДЖ и продажби на част от активите на дружеството.
Въпросът е дали кредиторите ще са склонни на разсрочване, в какъв период и дали погасяването на вноските ще бъде поносимо, коментира Бунев.
Той посочи, че се възобновяват преговорите за кредит от Световната банка, които през 2012 г. са били на финалната права, имало е и решение на парламента за мостово финансиране, но тези неща не са се случили. Сега не трябва да се връщаме назад, а да гледаме напред, добави Бунев.
Той посочи, че осъществените съкращения на персонала са намалили рязко приходите на дружеството и така относителният дял на фонд "Работна заплата" преди съкращенията е бил 25%, а след съкращенията - 33%.
В момента БДЖ превозва най-малко товари в цялата си история, коментира още Бунев. През миналата година превозените товари са били под 10 млн. тона, а тази година до момента те са 4,700 млн. тона.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!