Сдружението "Тракия IV" предлага най-ниска цена за строителството на лот 4 на магистрала "Тракия" - 174,7 млн. лв.
В сдружението наред с други компании влиза и Холдинг "Пътища", която е смятана за близка до бизнесмена Васил Божков.
Най-високата цена на конкурса е предложена от австрийската компания "Щрабаг" - 283,8 млн. лв. Цените са без ДДС.
Министър Плевнелиев отбеляза при отварянето на предложенията, че изчислено на линеен километър в евро означава, че сдружение "Тракия IV" предлага да строи тази отсечка от магистралата за 2,24 млн. евро, а "Щрабаг" - за 3,65 млн. евро с ДДС.
Участъкът с дължина около 49 км, е най-дългият от инфраструктурния обект. Министърът каза, че цената, предложена от сдружението, е в рамките на 30-процентното отклонение на средно аритметичната стойност на останалите допуснати оферти.
Според него от тръжната комисия не би следвало да се налага да изисква от компанията допълнителна информация за дъмпингова цена, защото такава не е налице.
Плевнелиев припомни, че подобна цена на линеен километър беше печеливша за лот 2 и е под заложената цена в бюджета на пътната агенция и на министерството за линеен километър на този участък от 3 млн. евро с ДДС.
Плевнелиев отбеляза, че този участък не е по-сложен за изпълнение от лот 2 и лот 3.
Министърът отново подчерта, че строителството на лот 2 е финансово обезпечен, вече се изпълнява с европейски средства и дори строителството изпреварва заложения график.
Европейският аванс е достатъчен, за да не се използват пари от бюджета за строителството на този участък от магистралата.
Към днешна дата изпълнението на автомагистрала "Люлин" е 62%,
заяви регионалният министър. За първите три години изпълнението на строителството на магистралата е 32%, изтъкна министърът.
Той изрази надежда до края на седмицата Народното събрание да приеме актуализацията на държавния бюджет, в която да са разписани и допълнителните средства за изграждането на АМ "Люлин" в размер на 63 млн. лв. до края на 2010 г.
До края на годината трябва да са усвоени 142 млн. евро европейско финансиране по проекта. Ако това не се случи, може да се наложи България да върне всички усвоени европейски средства.
До 15 май следващата година трябва да е завършено изцяло строителството на магистралата, за да започне да тече едногодишният гаранционен период на "Люлин".
Ако до 15 май магистралата не е завършена фирмата-изпълнител ще трябва да плати на държавата 14 млн. евро неустойки.
Вчера приключихме всички драми по АМ "Люлин", коментира още Плевнелиев.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!