Ц ентърът за градска мобилност (ЦГМ) ще вземе банков кредит от 81 млн.лв., реши днес Столичният общински съвет.
Заместник-кметът по транспорта Любомир Христов, вносител на доклада, посочи пред журнасти, че това са средства за погасяване на старите задължения на дружеството.
Заемът ще бъде взет от Българската банка за развитие за период от 9 години с гратисен период от 12 месеца и лихва 5 на сто и нула процента такса за обслужване на кредита. Целта по думите на зам.-кмета е да се нормализират финансовите потоци в рамките на системата на градския транспорт и да се извършват равномерни планирани плащания към транспортните оператори.
Христов отбеляза, че през последната година и половина ЦГМ стабилизира плащанията си към всички оператори, спря натрупването на задължения, което даде основание за отпускане на заема без допълнителни гаранции и обезпечения от страна на общината. Всичко това доказва, че компанията е в добро финансово състояние и може да обслужва нормално задълженията си, посочи Христов.
ЦГМ ежегодно ще трябва да доказва и да защитава пред СОС разходите, които осъществява за дейността си и чак след това да ги получава, независимо дали става въпрос за обществен транспорт или за паркиране, реши днес Съвета.
Одобрено бе и предложението на зам.-кмета Христов шест линии на градския транспорт (30, 42, 54, 68, 84, 90) да бъдат обслужвани от "Столичен автотранспорт" ЕАД, след изтичането на договора на общината с "Карат С" през ноември, подписан през 2007 г.
СОС одобри още сключването на споразумение за безвъзмездна финансова помощ по проекта "Модернизирани трамваи за град София", съфинансиран от Българско-швейцарската програма за сътрудничество, за доставка на трамваи за нуждите на "Столичен електротранспорт".
В рамките на т.нар. българско-швейцарска програма от Базелската транспортна компания ще бъдат доставени 28 употребявани трамваи, произведени средно преди 15 години. Техният остатъчен експлоатационен ресурс е между 10 и 25 години за отделните мотриси. Общата стойност на проекта е три милиона швейцарски франка, от които 2,5 милиона франка е стойността на самите трамваи.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!